Cum va fi afectat traficul din Cluj de lucrările la metrou. Excavarea tunelurilor va presupune transportarea unui volum uriaș de pământ. Vor fi necesare devieri semnificative de trafic pe mai multe străzi

Updated on februarie 10, 2025  

Cum va fi afectat traficul din Cluj de lucrările la metrou. Excavarea tunelurilor va presupune transportarea unui volum uriaș de pământ. Vor fi necesare devieri semnificative de trafic pe mai multe străzi 1

Planurile pentru metroul din Cluj au fost întotdeauna un subiect de controversă, iar discuțiile din cadrul administrației locale au evidențiat divergențe de opinie cu privire la ordinea în care ar trebui implementate marile proiecte de infrastructură. Consilierul local Ovidiu Săcară, și-a exprimat scepticismul față de faptul că metroul a fost prioritizat înaintea centurii metropolitane, o investiție care ar fi putut reduce traficul din oraș cu 30-35%.

„Dacă noi am fi avut finalizată în acest moment centura metropolitană, 30-35% din traficul actual din Municipiul Cluj-Napoca s-ar fi mutat pe acea centură”, a declarat Ovidiu Săcară.

O altă preocupare majoră legată de metrou este impactul direct pe care lucrările îl vor avea asupra traficului din Cluj. Excavarea tunelurilor va presupune transportarea unui volum uriaș de pământ, ceea ce va duce la o creștere semnificativă a traficului greu în oraș. În special zonele din jurul stațiilor de metrou, precum Mănăștur, vor resimți intens aceste lucrări, având în vedere că evacuarea pământului va necesita o flotă de basculante de mare capacitate circulând zilnic pe arterele principale.

Pe măsură ce săpăturile avansează, vor fi necesare devieri semnificative de trafic pe mai multe străzi din Cluj-Napoca, mai ales în zonele centrale și în apropierea stațiilor de metrou care vor fi construite. Cele mai afectate vor fi arterele principale, cum ar fi Calea Turzii, Strada Moților și altele, unde lucrările vor impune restricții de circulație pe termen lung.

Consilierul Ovidiu Săcară a făcut o paralelă cu situația lucrărilor la metroul din București, unde, în prezent, traficul din zonele afectate de șantiere a devenit infernal. „Ambuteiajele sunt atât de grave în București în momentul ăsta încât lumea este exasperată de ceea ce se întâmplă acolo”, a avertizat el, menționând că același scenariu este foarte probabil să se repete și în Cluj.

@cluj.1 Ovidiu Săcară: Lucrările la metrou vor da Clujul peste cap #cluj #clujnapoca #clujnapoca_city #clujnapocalife #clujnapocalife #metrou #metroucluj #ovidiusacara ♬ sunet original – Cluj 1

Pe lângă dificultățile logistice, un alt semn de întrebare asupra metroului din Cluj este viabilitatea sa economică. Proiectul este estimat la două miliarde de euro, însă costurile ar putea crește pe parcurs. Mai mult decât atât, pentru a fi sustenabil, metroul ar trebui să transporte cel puțin 100.000 de pasageri pe zi, un obiectiv ambițios pentru un oraș de dimensiunea Clujului. În cazul în care acest prag nu este atins, întreținerea metroului va necesita subvenții consistente din bugetul local.

„Dacă nu reușim să avem 100.000 de pasageri zilnic, municipalitatea va trebui să acopere costurile din impozitele cetățenilor”, a explicat Ovidiu Săcară, subliniind că multe dintre aceste aspecte nu au fost clarificate înainte de demararea proiectului.

Advertisements
error: Content is protected !!