Updated on februarie 9, 2025 :
(Foto Facebook Car Spotting)
Tesla Cybertruck, camioneta lui Elon Musk, a fost surprinsă pe străzile din Cluj-Napoca. Momentul a fost rapid imortalizat, iar pe rețelele sociale au apărut imagini cu „bestia” pe patru roți.
Imaginile surprinse cu camioneta care cântărește patru tone au stârnit reacții ironice din partea internauților.
„Decât cu așa ceva, mai bine cu Dacia 1310, părerea mea”, „Vai, urât îi, Doamne!”, „Asta e garsoniera aia de 11 metri pătrați”, „Sicriu ambulant”, „Mașina asta e mai urâtă chiar decât Elon Musk”, „Așa desenam și eu o mașină pe la 7 ani. Și mi se păreau urâte și desenele mele”, sunt doar câteva dintre comentarii.
De asemenea, un alt internaut a descris camioneta lui Musk drept un „tomberon electric”.
Tesla Cybertruck ar putea fi interzisă în Europa. „Este prea ascuțită și prea mare”
A existat o confuzie cu privire la faptul că Cybertruck poate fi condus în Europa, din cauza normelor stricte de siguranță rutieră care interzic marginile ascuțite și impun limite de viteză pentru vehiculele care cântăresc mai mult de 3,5 tone atunci când sunt pline. Manualul Tesla menționează că vehiculul are o greutate brută a vehiculului de 4 tone. (Echivalentul unei mașini de familie standard, cum ar fi un Ford Focus, este de 1,9 tone).
Piața auto din Europa a urmat tendința nord-americană de a se orienta către vehicule utilitare sport mari și grele, însă reglementările privind siguranța și poluarea au frânat creșterea celor mai periculoase camionete.
În ciuda acestui fapt, zeci de mii dintre cele mai mari vehicule au inundat continentul printr-un canal clandestin. Mașinile importate pot fi înmatriculate prin intermediul unei „omologări individuale a vehiculului” care le supune unui control mai puțin riguros decât „omologările de tip” la care sunt supuse majoritatea mașinilor.
Autoritățile de omologare din statele membre, care sunt responsabile de verificarea vehiculelor înainte ca acestea să ajungă pe piață, au o anumită marjă de manevră pentru a se abate de la normele UE în cazuri individuale, dacă impun cerințe alternative.
Rutele diferite de omologare au ridicat întrebări cu privire la faptul dacă Cybertruck-urile din Europa au fost înregistrate corect sau printr-o lacună legală.
În iulie, un Cybertruck a fost înmatriculat în Republica Cehă. Acesta fusese modificat pentru a respecta normele de iluminare și pentru a proteja participanții la trafic de marginile sale ascuțite, dar vehiculul pare să nu respecte în continuare restricțiile de greutate.
În cazul în care ar transporta patru pasageri puțin mai grei decât un om european mediu sau ar transporta marfă, cum ar fi mobilă sau alte bunuri grele, ar cântări mai mult de 3,5 tone – pragul pentru vehiculele care au nevoie de un limitator de viteză.