Compania de drumuri vrea sa inaugureze in 2025 cel putin 200 de kilometri noi de autostrada si drum expres. Principalele surse de finantare pentru atingerea obiectivului raman Programul National de Redresare si Rezilienta, bugetul de stat si fondurile europene alocate la capitolul transport.
Directotul CNAIR, Cristian Pistol, a declarat la Radio Cluj ca tinta de 200 de kilometri este realista, dupa ce si in 2024 s-a realizat o performanta similara:
Cristian Pistol: Pentru 2025 vom avea un buget decent pentru a ne continua activitatea așa cum trebuie. Evident, țintele noastre sunt tot peste 200 de kilometri. 200 de km este o țintă realistă, o țintă care poate fi atinsă, am dovedit-o deja și trebuie să ne menținem țintele acestea și chiar să le creștem.
Romania are in prezent 1270 de kilometri de sosele rapide, iar in acest an, intr-un scenariu optimist, s-ar putea depasi bariera de 1500 de kilometri de autostrada si drum expres.
Cristian Pistol: Vom deschide tot ce se poate deschide, dar nu vreau să fie o concurență între numărul de kilometri deschiși și calitatea lucrărilor. În momentul în care sunt îndeplinite toate condițiile, vom deschide negreșit, pentru că ne dorim lucrul ăsta. Promisiunea mea este de minimum 200 de kilometri. Că vom avea 250 – eu sper să ajungem acolo, dar n-aș vrea să promit ceva ce nu sunt convins 100% că voi și reuși să fac.
În Transilvania, va fi inaugurat la inceputul acestei veri drumul expres de 5,9 care va lega A3 de DN1 Cluj – Turda, in zona Tureni.
De asemenea, doua loturi din Autostrada Transilvania, in lungime totala de 43 de kilometri, pot fi terminate in acest an. De la Nadaselu la Zimbor si apoi spre Poarta Salajului lucrarile sunt avansate, desi in ultimul an constructorul si-a concentrat eforturile pe alte santiere.
Chiar daca va fi terminata in acest an, cel mai probabil noua bucata de autostrada va fi deschisa abia in 2026, cand vor fi construite si cele doua viaducte incluse in proiect dupa ce au aparut alunecari de teren in zonele Nadaselu si Topa Mica.