Revolta taximetriștilor din Cluj. Ce măsuri iau după anunțul că taxiurile vor fi scoase din incinta Aeroportului și va fi introdusă o platformă digitală

Updated on ianuarie 28, 2025 Revolta taximetriștilor din Cluj. Ce măsuri iau după anunțul că taxiurile vor fi scoase din incinta Aeroportului și va fi introdusă o platformă digitală 1
(Foto: Facebook Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj)

Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania (AMTT) a inițiat un boicot al aplicației Smarty, în semn de protest față de decizia municipalității de a elimina stația de taxi de la Aeroportul Cluj și de a impune o nouă platformă digitală. Motivul invocat de autorități este că pasagerii de pe aeroport se plâng că unii dintre taximetriști refuză cursele scurte, în cartierele apropiate. „Încercăm să scoatem tot ceea ce înseamnă componenta de taxi din incinta aeroportului.

Cei care vor veni la AIAIC vor avea posibilitatea să își comande un taxi printr-o aplicație sau printr-un totem în care își vor putea alege firma de taximetrie pe care o doresc pentru că vor fi înrolate toate firmele de taximetrie. Vor apăsa pe buton și în câteva minute va ajunge taximetrul, îi va lua din incinta AIAIC și îi va duce la destinație”, a explicat viceprimarul Clujului.

Reprezentanții AMTT spun că vor boicota aplicația și că vor cere clarificări.

“În calitate de asociație reprezentativă local și național, AMTT nu a fost consultată în niciun fel de administrație. Mai mult, conform legii 38/2003, stația de așteptare pentru taximetre din terminalul sosiri este obligatorie de amenajat de către administratorul aeroportului, Consiliul Județean (CJ) Cluj.

AMTT a venit cu soluții de optimizare pentru terminalul sosiri încă din 2019, când a propus un parteneriat între administrația locală, ce reglementează serviciul de taxi, și CJ Cluj, proprietarul aeroportului. Ne-am lovit de un zid, nici până azi nu am primit răspuns la solicitările noastre de la CJ Cluj.

Parcarea intermodală poate fi utilizată ca loc de așteptare, dar fără un regulament particular, cuprins în regulamentul cadru nu are absolut nicio funcționalitate. Cine a decis că un furnizor de software, Smarty, este apt a gestiona în exclusivitate comenzile pasagerilor de pe AIAIC? De ce operatorii de taxi din Cluj trebuie să se înroleze într-o aplicație care nu se știe cum va fi monetizată?

Dacă administrația dorea soluții, le avea la îndemână. Nu trebuia să justifice Park & Ride-ul cu o banală stație pentru taximetre care să deservească AIAIC. Așteptăm consultări serioase pentru a rezolva definitiv problemele de la aeroport, cunoscute și ascunse sub preș de atâta vreme de către administrație.

Avem soluții, conform legii, sancțiuni mult mai serioase decât cele existente în regulamentul cadru care oricum și-a depășit perioada de aplicabilitate. Atragem atenția administrației că toate dispeceratele au soluții software de management a comenzilor și sunt autorizate conform legii. Nu înțelegem justificarea unei aplicații externe, necunoscute local sau național.

Revolta taximetriștilor din Cluj. Ce măsuri iau după anunțul că taxiurile vor fi scoase din incinta Aeroportului și va fi introdusă o platformă digitală 2

Vom depune și oficial o solicitare de clarificare a acestor aspecte. Însă până la clarificarea lor asociația noastră recomandă boicotarea acestei aplicații. Fără conturi ale operatorilor e doar un ecran colorat, inutil, în terminalul sosiri. Nu știm cui va vinde comenzile pe care noi le vom genera / onora sau cât va fi abonamentul peste 3-4 luni. Primăria habar nu are”, potrivit AMTT.

Advertisements
error: Content is protected !!