Cluj: Podul Garibaldi va fi demolat și reconstruit. Circulația auto suspendată 6 luni

Updated on ianuarie 12, 2025 Cluj: Podul Garibaldi va fi demolat și reconstruit. Circulația auto suspendată 6 luni 1

Municipalitatea face încă o încercare pentru modernizarea Podului Garibaldi. Primăria Cluj-Napoca a aprobat anul trecut un nou proiect pentru Podul Garibaldi, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru realizarea studiului de fezabilitate este data de 20 ianuarie 2025.

Intenția administrației locale de a-l moderniza datează încă din 2014. Lucrările la podul Garibaldi erau programate să înceapă în paralel cu cele de la podul Traian, care a fost finalizat în vara anului 2017. În 2019, proiectul podului de la Garibaldi a fost scos la licitație de patru ori, însă nicio firmă nu a depus oferte, informează Ziua de Cluj.

„Studii de teren, studiu luminotehnic, studiu de fezabilitate (actualizarea documentatiei tehnice și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investitii „Pod peste râul Someșul Mic pe strada Giuseppe Garibaldi – pod Garibaldi), documentație pentru obtinerea autorizatiei de construire, proiect tehnic de executie pentru „Pod provizoriu peste râul Someșul Mic între B-dul Splaiul Independentei intersectie cu Strada George Cosbuc și Bulevardul 1 Decembrie 1918 din municipiul Cluj-Napoca”, este anunțul licitației lansate de Primăria Cluj-Napoca pentru realizarea noului studiu de fezabilitate. Contractul este în valoare de 1.010.500 lei, fonduri bugetare. Data limită de depunere a ofertelor 20.01.2025.

Conform unui proiect de hotărâre aprobat în aprilie 2024, podul va avea o înălțime 22 de metri și va asigura următoarele funcțiuni: două benzi de circulație auto de 3 metri, două benzi de circulație de 3,5 metri, două piste pentru bicicliști și două trotuare pietonale.

În cadrul proiectului vor fi amenajate strada Uzinei Electrice și strada Giuseppe Garibaldi. Podul existent va fi demolat, iar albia din zonă va fi amenajată. De asemenea va fi transplantat un arbore, însă vor fi plantați alți 21. La acel moment, investiția pentru construirea unui nou pod se ridica la 60.631.452 lei cu TVA, din care 38.565.542 lei cu TVA – lucrări de construcţii-montaj.

Durata de execuție a lucrărilor este estimată la aproximativ șase luni, astfel că circulația auto va fi închisă cel puțin o jumătate de an odată cu începerea lucrărilor.

Advertisements
error: Content is protected !!