Comisia de Circulație din cadrul Primăriei Brașov a decis interzicerea circulației acestor vehicule de închiriat până când operatorii vor veni cu soluții clare în ceea ce privește stațiile unde vor fi staționate aceste vehicule, astfel încât utilizatorii să nu le mai staționeze la voia întâmplării pe domeniul public, scrie Biz Brasov.
Până acum, trotinetele puteau fi lăsate la întâmplare de către cei care le utilizau și existau doar niște stații teoretice unde angajații operatorilor le instalau după ce le încărcau și le făceau mentenanța. Ținând cont că nu exista nici un alt sistem de siguranță, de multe ori, trotinetele erau dărâmate, aruncate prin tomberoane sau „în glumă” puse în mijlocul străzilor punând în pericol siguranța rutieră.
Tocmai de aceea, Comisia de Circulație a impus necesitatea unor sisteme unde aceste trotinete să stea garate în stații, astfel încât să nu mai fie abandonate la voia întâmplării, fie din comoditate, fie din lipsă de bun simț.
La nivelul municipiului Brașov exista un regulament în ceea ce privește utilizarea acestor trotinete, dar prevederile erau la nivel teoretic, astfel că mulți brașoveni se plângeau de neplăcerile create de acest serviciu.
Și în Cluj Napoca există un regulament care în teorie reglementează utilizarea trotinetelor. Regulamentul de utilizare a acestor mijloace de transport există de peste trei ani, dar se pare că pentru mulți continuă să rămână o necunoscută.
În 2020, când au apărut aceste trotinete, s-a creat un adevărat haos în oraș în ce privește utilizarea și staționarea, respectiv parcarea lor, atât în rândul pietonilor, cât și în rândul șoferilor.
Astfel că, la scurt timp, municipalitatea clujeană a elaborat un proiect de Regulament prin care se stabilesc condițiile de utilizare a domeniului public de către operatorii de flote de trotinete electrice și utilizatorii acestora, în limitele competențelor și atribuțiilor autorității publice locale, pentru ca circulația în municipiu să se desfășoare în condiții de siguranță pentru toate categoriile de participanți la trafic, informează Ziua de Cluj.
Prin acest regulament care s-a aflat în dezbatere publică o bună bucată de vreme, se stabilesc, inclusiv, o serie de obligații în sarcina operatorilor de flote de trotinete electrice cu privire la asigurarea unor cerințe de calitate și siguranță în activitatea desfășurată, relația cu autoritatea publică locală și condițiile financiare. Acest regulament elaborat de municipalitate este în concordanță cu dispozițiile similare stabilite de către autoritățile publice din alte mari orașe europene.
Din neștiință sau pur și simplu din ignoranță, mulți utilizatori de trotinete electrice din oraș își lasă vehiculele pe unde apucă sau le aruncă în Someș și, mai rău, circulă cu ele pe trotuare și alte locuri nepermise, producând accidente.
Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, precizează că numărul trotinetelor parcate neregulamentar ridicate de autorități s-a dublat față de aceeași perioadă a anlui trecut. „În intervalul ianuarie – 15.07 (anul acesta – n.red) au fost ridicate 1459 trotinete electrice care au fost parcate în locuri necorespunzătoare, dublu față de numărul de trotinete ridicate în aceeași perioadă a anului trecut”, a spus Dan Tarcea