Mai mulți muncitori de pe șantierul Autostrăzii A7 au mărturisit că s-au întors din Italia pentru a lucra în cadrul firmelor deținute de Umbrărescu.
“Da, ce vedeți aici, suntem întorși în România din Italia. Împreună cu familiile. Am lucrat 15 ani tot la autostrăzi, dar în Italia. Umbrărescu ne-a făcut oferte de nerefuzat. Vă spun sincer, ne-a dat salariu mai mare ca în Italia. Am făcut ședințe de familie, cu toții, și am hotărât să ne întoarcem acasă. E bine, suntem mulțumiți, sperăm că statul român îi va da domnului Umbrărescu lucrări 10-20 de ani de-acum înainte, ca patronul să ne poată plăti în continuare, noi să facem autostrăzi și toată lumea să fie mulțumită”, au spus unul dintre salariații UMB, care lucrează la podul din Buzău de pe A7, potrivit observatornews.ro.
„Situația a fost comentată și de Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: “Mi s-a spus că doar pe șantierele de autostrăzi de acum din România sunt 2.500-3.000 de muncitori români întorși din străinătate. E o bucurie pentru mine, ca român, să aflu asta, pentru că plecarea oamenilor din țară a fost unul din cele mai dureroase lucruri petrecute în România după Revoluție. Pe lângă bucuria reîntoarcerii lor, resimt și o mare responsabilitate. Trebuie să le dăm de lucru acestor oameni în continuare. Dacă nu se va întâmpla asta, vor pleca din nou și nici că se vor mai întoarce vreodată”, a declarat Grindeanu.
Din păcate, pe loturile parte din Autostrada Transilvania, UMB are o prezență foarte slabă.
Loturile Zimbor-Poarta Sălajului (13 km) și Nădășelu-Zimbor (30 km) ar fi trebuit terminate din 2023, conform promisiunilor inițiale, dar ar putea fi gata abia spre finalul lui 2026.
Firmele lui Dorinel Umbrărescu, care execută peste 440 de kilometri din autostrăzile aflate acum în lucru țară și 58% din toată viitoarea infrastructură rutieră a României, a profitat de faptul că CNAIR nu și-a făcut cum trebuia treaba și s-au demobilizat aproape total pe acest traseu, prioritizând alte lucrări.
„Autostrada A3 Zimbor-Poarta, 2025 sau 2026?
Deși o deschidere pe cei 12 kilometri dintre Zimbor și Poarta Sălajului este perfect fezabilă din punct de vedere tehnic anul viitor, probabil va trebui să așteptăm până în 2026.
Din păcate, antreprenorul UMB este foarte slab mobilizat, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, așa cum v-am spus de multe ori.
Cele mai multe șanse sunt ca și în 2025 armata UMB să fie comasată tot pe A7. Greu de crezut în acest moment că vom avea suficienți muncitori pe A3.
Vestea bună este că licitația aferentă nodului Românași este (aproape) rezolvată: așteptăm semnarea contractului, tot cu UMB. Chiar și dealul Zimbor pare-se că stă locului.
Așa că nu ar fi impedimente pentru inaugurarea în 2025… dacă se vrea, dacă UMB mobilizează suficiente efective.
Pe lotul Nădășelu-Zimbor discuția e mai complicată.
Pe lângă lipsa forței colosale a UMB, avem cele două viaducte de pe traseul nou care trebuie făcute de Ozaltin.
Birocrația aferentă (exproprieri, revizuire acord de mediu), termenul de proiectare (primăvară) și emiterea autorizației de construire, plus execuția propriu-zisă fac aproape imposibilă finalizarea traseului nou în 2025.
Strict teoretic, turcii ar putea face viaductul Nădășelu în 2025, dar le va fi foarte greu. Totuși nu mai încape și celălalt viaduct de la Topa Mică, așa că visul unei inaugurări în 2025 se oprește la sud de Topa, într-o teoretică descărcare provizorie.
Cu prea mulți de dacă și cu parcă, probabil că aceste scenarii super-optimiste nu vor deveni realitate în 2025”, apreciază specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.