Patron, în căutare de muncitoare: „Din 7 chemate la interviu, ajunge una. Cele care vin la lucru, stau o zi sau două și pleacă”

Updated on octombrie 28, 2024 Patron, în căutare de muncitoare: „Din 7 chemate la interviu, ajunge una. Cele care vin la lucru, stau o zi sau două și pleacă” 1
(foto arhiva)

Un patron este supărat că nu găsește angajate, chiar dacă este sunat de o mulțime de femei care par, la început, interesate de serviciul oferit.

Mă confrunt cu o problemă de aproximativ o lună și, sincer, nu știu cum să mai procedez, deoarece nu m-am mai confruntat până acum cu acestă situație: Acum o lună m-am trezit cu demisia uneia dintre angajate, care a și plecat, având o datorie la firmă de peste 1.000 de lei. Am șters cu buretele și am dat anunț că ne căutăm colegă. Zilnic m-au contactat, fără să exagerez cel puțin zece persoane.
Dar din șapte, de exemplu, cu care am stabilit o întâlnire, ajunge doar una sau niciuna. Iar cele care vin stau o zi – două și după aceea nu mai vin.

Le facem contract din prima zi, medicina muncii etc. L-am întrebat ce salariu cred ele că ar fi potrivit postului lor și de cele mai multe ori spun un salariu cu mult mai mic decât le oferim noi”, scrie angajatorul, pe „Grupul Antreprenorilor din Romania”, de pe Facebook, conform Adevarul.

Autorul mesajului care a dat un anunț de angajare pentru muncitoare în domeniul textilelor, la călcatul acestora cu fierul, s-a plâns că nu a mai întâmpinat astfel de probleme până în prezent, iar majoritatea angajaților săi și-au păstrat timp de mai mulți ani aceleași locuri de muncă.
Undeva am pierdut eu ceva? Că de văitat, se vaită că au datorii, chirie etc și spun că își doresc un loc de muncă stabil”, adaugă acesta. Postarea a stârnit un val de reacții.

Probabil realitatea diferă de ceea ce li se prezintă inițial la interviu sau în anunțul de angajare, crede unul dintre internauți, în timp ce altul i-a reproșat că, probabil, fiind vorba de călcat, este o muncă fizică grea și, în general, prost plătită. La interviuri vin curioși, mai degrabă decât oameni dornici să muncească, susține un alt angajator.

Un alt român spune că a trecut printr-o experiență asemănătoare, iar de vină ar fi mediul creat la locul de muncă de ceilalți angajați.
Am avut probleme cu influențele negative de la angajați care păreau ok. Și, în realitate, spuneau verzi și uscate noilor angajate și la fel și la noi, după una – două zile nu mai veneau la muncă. Mi-a luat ceva timp până mi-am dat seama care erau persoanele.

O dată ce am scăpat de ele, s-a îmbunătățit situația. Mai continuau să nu vină, dar rata de fugă scăzuse. Din punctul meu de vedere, este o binecuvântare când nu vin acei oameni, decât să vină și să îți scoată peri albi cu atitudinea lor, de lipsă total de chef și implicare”, scrie acesta.

Companiile concediază lucrătorii din Generația Z la scurt timp după ce i-au angajat. Ce se ascunde în spatele dificultăților lor pe piața muncii?
Un raport recent a arătat că întreprinderile sunt nemulțumite de noii angajați din Generația Z și ar putea evita angajarea proaspeților absolvenți în viitor, transmite Euronews, conform G4 Media.

Generația Z începe să intre într-o piață a muncii care nu este pe deplin pregătită pentru ei. Pe măsură ce mulți proaspeți absolvenți se confruntă cu nemulțumiri cu privire la modul în care se integrează la locul de muncă, angajatorii raportează o ezitare tot mai mare în a-i angaja, potrivit unui raport recent al platformei de consiliere pentru educație și carieră, Intelligent.

Raportul, care se bazează pe un sondaj realizat pe aproape 1 000 de manageri de angajare, a constatat că unul din șase angajatori ezită să angajeze lucrători din Generația Z, în principal din cauza reputației lor de a crede că merită tratamente speciale și de a fi ușor de ofensat.

În plus, mai mult de jumătate au afirmat că această generație, care se referă la persoanele născute între 1997 și începutul anilor 2010, nu are o etică puternică a muncii, se confruntă cu dificultăți de comunicare, nu gestionează bine feedback-ul și, în general, nu este pregătită pentru cerințele forței de muncă.

„Ei [Gen Z] nu cunosc abilitățile de bază pentru interacțiunea socială cu clienții, clienții și colegii de muncă, nici eticheta la locul de muncă”, a declarat Schroth pentru Euronews Next într-un e-mail.

Advertisements
error: Content is protected !!