(Foto) „Trans Vlădeasa”, noul drum spectaculos care a răsărit în Cluj și te duce pe partea mai puţin cunoscută a munţilor Apuseni

Updated on septembrie 10, 2024 (Foto) „Trans Vlădeasa", noul drum spectaculos care a răsărit în Cluj și te duce pe partea mai puţin cunoscută a munţilor Apuseni 1

Un nou drum spectaculos a răsărit în Cluj, care duce spre culmile Apusenilor. “Trans-Vlădeasa” porneşte de la poalele muntelui, din satul Rogojel din Cluj şi urcă şerpuit prin păduri de brazi până pe cele mai înalte culmi ale Apusenilor.

Drumul face parte din circuitul mic al Vlădesei, care uşurează accesul către vârf. Asfaltul ajunge până aici, aproape de cabana Vlădeasa, de unde drumeţia continuă pe jos. O oră şi jumătate până la staţia meteo, iar de acolo încă aproximativ 10 minute până în cel mai înalt punct, la 1836 de m, informează observatornews.ro.

Noua cale scoate la lumină partea mai puţin cunoscută a munţilor Apuseni, iar turiştii pot ajunge mai uşor să admire peisaje de vis. Ultimii 3 kilometri au fost asfaltaţi recent, iar pe traseul pe care până acum aveau acces doar maşinile de teren, au apărut şi bicicliştii.

Lungimea totală a drumului asfaltat este de 9 km, şi chiar dacă pare scurt, serpentinele, diferenţa de nivel şi peisajele din jur îl fac extrem de spectaculos. Nici lăţimea nu e foarte mare, dar din loc in loc au fost amenajate staţii de intersectare sau refugii, în cazul în care vin maşini din ambele părţi.

(Foto) „Trans Vlădeasa", noul drum spectaculos care a răsărit în Cluj și te duce pe partea mai puţin cunoscută a munţilor Apuseni 2 (Foto) „Trans Vlădeasa", noul drum spectaculos care a răsărit în Cluj și te duce pe partea mai puţin cunoscută a munţilor Apuseni 3 (Foto) „Trans Vlădeasa", noul drum spectaculos care a răsărit în Cluj și te duce pe partea mai puţin cunoscută a munţilor Apuseni 4 (Foto) „Trans Vlădeasa", noul drum spectaculos care a răsărit în Cluj și te duce pe partea mai puţin cunoscută a munţilor Apuseni 5
(Sursa Foto: Facebook REȚEAUA TURISTICĂ LOCALĂ SĂCUIEU)

Oficial, drumul e încă în lucru, pentru că muncitorii mai au de turnat un strat de asfalt si trebuie sa il şi marcheze.

Transapuseana, poate cel mai frumos drum din România, a fost finalizat
(Foto) „Trans Vlădeasa", noul drum spectaculos care a răsărit în Cluj și te duce pe partea mai puţin cunoscută a munţilor Apuseni 6

Transapuseana, unul din cele mai frumoase drumuri din România, care străbate culmile Munților Trascău, a fost finalizată. Drumul va fi recepționat la finalul lunii septembrie. Transapuseana sau DJ 107 I este cea mai mare investiție într-un drum județean din România, cu o valoare totală a proiectului de circa 73 milioane euro, mare parte din fonduri europene.

Transapuseana, în lungime de 78 de km, străbate culmile Munților Trascău, fiind unul din cele mai spectaculoase drumuri montane din România și face legătura între municipiul Aiud (autostrada A10) și zona Bucium (Abrud – DN 74).

Drumul străbate una dintre cele mai sărace zone din România, de la Aiud – Râmeț – Ponor – Mogoș – Bucium și este o oportunitate pentru dezvoltarea economică și turistică a zonei. Deja, pe acest drum sunt mii de turiști care îl străbat cu autoturismul, dar în mod special este o atracție pentru motocicliști.

”Transapuseana, un vis devenit realitate, ne aduce mai aproape de istoria, tradițiile, obiceiurile și arhitectura acestor locuri minunate.

Am început proiectul de modernizare a drumului cu gândul de a dezvolta o zonă atât de frumoasă a Apusenilor, dând o șansă celor care au trăit de-a lungul timpului aici și reclădind alături de oameni harnici și dedicați comunităților din care provin.

Prin intermediul Transapusenei, arătăm tuturor românilor ce lucruri frumoase avem în județul Alba”, a declarat pentru ziarulunirea.ro, Ion Dumitrel, președintele CJ Alba.

Primul lot din Transapuseana, cu o lungime de 43 de km a fost finalizat în anul 2023, iar lotul 2, cu o lungime de 35 de km, între Ponor și Bucium (Abrud DN 74), va fi recepționat până la finalul lunii septembrie.

”Transapuseana face legătura între autostrada Sebeș-Turda și DN 74 și asigură conexiunea dintre localități și crearea unor noi oportunități pentru dezvoltarea economică și turistică a regiunii. Pentru optimizarea logisticii lucrărilor, Elis Pavaje a construit la km 30 o carieră modernă și o stație de betoane.

error: Content is protected !!