Constructorul român Dimex 2000 domină în iulie topul constructorilor de infrastructură rutieră, după progresul la Drumul Expres Turda – Tureni, raportat după mai multe luni. Pe podiumul aferent lunii iulie s-au mai situat Coni și UMB.
Dimex 2000, liderul asocierii care lucrează la Drumul Expres Turda – Tureni, se plasează pe primul loc în topul constructorilor de șosele de mare viteză din România. Progresul de peste 30 puncte procentuale a fost înregistrat pe parcursul a mai multor luni, informează economica.net.
Asocierea Coni – Trace se află pe a doua poziție, după ce a raportat un avans de peste 10 puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău. Lucrările pe acest lot au ajuns în iulie la un stadiu de 88%.
Pe drumul expres DN1 Tureni – A3, care va avea o lungime de circa 5 km, plus tot atâția kilometri de bretele, s-a așternut primul strat de asfalt. Din filmare se văd mai multe lucrări complexe, care au fost necesare în unele zone, fie că vorbim despre consolidarea unor versanți sau despre introducerea unor piloni pentru stabilizarea pământului.
Drumul Expres Cluj Napoca – Autostrada Transilvania va avea o lungime de aproximativ 5 kilometri și va permite legătura mai rapidă cu autostrada A3, prin Tureni. Drumul va include 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi cel de la kilometrul 4, peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri, din care tablierul are 246 metri.
Alți 10 kilometri reprezintă lungimea bretelelor de la nodurile A3 și DN 1 (bretelele vor avea două benzi). Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. A doua structură ca lungime este un pasaj peste Drumul Județean 103 Z, pod de încrucișare cu o lungime de 158 metri.
La intersecția cu dintre DN 1 și Drumul expres este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.
Valoarea contractului se ridică la suma de 562.613.495,92 lei fără TVA, iar durata totală de execuție a lucrărilor este de 18 luni.
Noua conexiune cu Autostrada Transilvania va contribui la diminuarea traficului pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida, cât și pe cel dintre Gilău și Cluj-Napoca.
UMB avansează cu lucrările pe Autostrada Transilvania
Și UMB a realizat un progres notabil de 5,2 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului din Autostrada Transilvania (A3), care a ajuns la un stadiu al lucrărilor de peste 51%, potrivit sursei citate.
Tot pe A3, UMB a realizat un progres de 0,47% în iulie pe lotul Nădășelu-Zimbor, ajuns la stadiul fizic de 74,35%.