Metroul din Cluj-Napoca pierde finanțarea de 300 de milioane de euro din PNRR – Surse

Updated on august 29, 2024 Metroul din Cluj-Napoca pierde finanțarea de 300 de milioane de euro din PNRR – Surse 1

Comisia Europeană va retrage finanțarea de 300 de milioane de euro pentru metroul din Cluj-Napoca, afirmă surse guvernamentale consultate de Economedia. Guvernul caută acum surse alternative de finanțare, care ar putea fi certificatele verzi.

Conform informațiilor Economedia, unul din motive este întârzierea procedurii de licitație, respectiv probleme privind publicarea licitației în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.

Informația privind pierderea finanțării europene pentru proiectul metroului de la Cluj a fost lansată anterior de deputatul clujean Sabin Sărmaș.

Proiectul metroului riscă să rămână fără finanțare, atrăgea atenția deputatul Sabin Sărmaș. „Finanțarea din PNRR pentru metroul de la Cluj este pe cale să fie pierdută. Ca să fie foarte clar, dacă acest lucru se va întâmpla, indiferent de ce declarații vor mai apărea, proiectul nu se va mai realiza.

Ca deputat de Cluj și reprezentant al celor 37.017 clujeni care m-au votat, adresez două întrebări Primăriei Cluj-Napoca. Prima: Este adevărat că au existat vicii de procedură în procesul de achiziție pentru construirea metroului, care pun în pericol finanțarea din PNRR? A doua: Este adevărat că, din cauza întârzierilor mari în construirea magistralei de metrou (avem 2 ani de zile), Comisia Europeană ne-a anunțat că este posibil să ne retragă finanțarea? Nu Sabin Sărmaș vrea să știe. Clujenii trebuie să știe”  a declarat Sabin Sărmaș.

El a subliniat importanța proiectelor de infrastructură pentru Cluj-Napoca:

„Dacă nu vom avea metrou, dacă nu vom avea centura, dacă nu vom avea servicii funcționale în cartiere sau infrastructură pentru transport alternativ, traficul în Cluj va deveni infernal. E nevoie să discută transparent și să aflam din timp ce se face, ce nu se face și să vedem împreună ce ne rămâne de făcut.

Știți care e riscul? Să se întâmple ca în cazul proiectului centurii, când Emil Boc știa că licitația trebuie anulată dar încerca cu disperare să găsească bani în plus pentru proiect, în timp ce în plină campanie electorală le spunea clujenilor că totul este ok, pentru ca el și partidul său să nu aibă de pierdut. Dar voi l-ați prin la șmecherie și l-ați taxat la vot.

Situația acum nu e diferită. În timp ce finanțarea e în aer ni se spune să stăm liniștiți că totul este în regulă. De ce? Pentru că vin alegeri parlamentare și trebuie ca partidul să n-aibă probleme.

Ca deputat de Cluj am mai multe pârghii pe care le voi folosi în beneficiul transparenți și al clujenilor. Voi trimite solicitări privind stadiul finanțării către Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, către Ministerul Transporturilor și evident către Primăria Cluj Napoca

Alegerile au trecut. Boc e primar, are majoritate în Consiliul Local, nu există niciun motiv ca realitatea să fie ascunsă. Clujul este mai important decât liniștea unui partid, fie și în an electoral. Clujenilor nu le pasă de partide politice ci de dezvoltarea și bunăstarea propriului oraș” a mai spus deputatul.

Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Adrian Câciu, a spus în mai multe rânduri că proiectul metroului de la Cluj este cel mai întârziat proiect din PNRR, unde în luna mai nu exista „nici contract de dirigenţie de şantier”. Câciu a făcut comparaţia cu alt proiect de metrou, cel al Magistralei M6 spre Otopeni, care în luna mai se afla deja în stadiu de execuţie de 30%.

Săptămâna aceasta, primarul Clujului Emil Boc susținea că există finanțare pentru proiectul metroului din Cluj în ciuda declarației premierului Marcel Ciolacu privind reținerea unei sume de bani din cererea de plată numărul 3 din PNRR, aferentă finanțării lucrărilor la metrou

error: Content is protected !!