Firma Erbașu Construcții a demarat în forță lucrările la tronsonul de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș. Peste o sută de containere-birou, aproape 300 de utilaje și două stații moderne – una de betoane și alta de asfalt – au fost deja transportate pe șantier.
Antreprenorul, care a câștigat licitația toamna trecută, își propune să înceapă construcția propriu-zisă în această toamnă, demonstrând astfel o mobilizare impresionantă și un ritm alert al lucrărilor.
În imaginile surprinse de la capătul dinspre DN 19E al tronsonului de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș se vede traseul acestuia așa cum a fost lăsat în urmă cu mai bine de un deceniu de compania americană Bechtel, căreia Guvernul Ponta i-a reziliat contractul, dar și zeci de utilaje deja mobilizate pe șantier.
Contactat de BIHOREANUL, Călin Roman, director în cadrul grupului Erbașu, a declarat că angajații firmei pregătesc viitorul șantier, până la deschiderea lui lucrându-se la proiectare: „Noi suntem în etapa de proiectare, așadar putem face doar operațiuni pregătitoare. Cea mai vizibilă este organizarea de șantier, care într-adevăr implică o desfășurare de forțe destul de mare. Pregătim locul unde vor fi birourile managementului de șantier, în peste 100 de containere, montarea unui laborator, precum și montarea la fața locului a unei stații de betoane și a unei stații de asfalt”.
Potrivit directorului, „treptat se transportă pe șantier și utilajele, vor fi 300 de utilaje șenilate (n.r. – buldoexcavatoare, buldozere, excavatoare și macarale), iar după începerea lucrărilor, pe lângă operatorii acestor utilaje vor mai lucra pe șantier alte 400 – 500 de persoane”.
În ce privește începerea propriu-zisă a lucrărilor, aceasta este estimată pentru la toamnă, când CNAIR trebuie să emită ordinul în acest sens.