Dispar chioșcurile din Piața Mihai Viteazu. Canalul Morii va fi readus la lumină

Updated on iulie 18, 2024 Dispar chioșcurile din Piața Mihai Viteazu. Canalul Morii va fi readus la lumină 1

Zona de sud a Pieței Mihai Viteazu, cuprinzând strada Argeș și străzile adiacente, va cunoaște o schimbare radicală în curând. Chioșcurile existente vor fi eliminate, iar Canalul Morii, ascuns sub ele de zeci de ani, va fi readus la suprafață. Spațiile pietonale vor fi semnificativ extinse.

Proiectul de desființare a construcțiilor provizorii amplasate pe Canalul Morii va fi supus votului consilierilor locali luni, 22 iulie. Sunt vizate 16 spații comerciale cu o suprafață totală de 2.400 mp, situate pe o dală care acoperă canalul și terenul dintre Piața Mihai Viteazu și strada Constanța. Contractele de concesiune, acordate în urma unei licitații publice din 1994 pe o durată de 25 de ani, au expirat în primăvara anului 2024, informează Monitorul de Cluj. 

Canalul Morii, în prezent ascuns sub dale de beton și construcții, va fi eliberat, permițând continuarea promenazei amenajate deja pe strada Andrei Șaguna.

Primăria a organizat un concurs de idei pentru valorificarea spațiilor adiacente Liceului Nicolae Bălcescu, iar proiectul câștigător prevede amenjarea, inclusiv pe spațiul fostelor tarabe din piață, a unui „spațiu urban vibrant, de bună calitate, în vederea facilitării parcurgerii cât mai plăcute și sigure a acesteia de către elevi și profesori, locuitorii zonei sau trecători, integrând principiile walkable și smart city”.

„Proiectul câștigător vizează, inclusiv, reabilitarea infrastructurii publice a municipiului prin modernizarea străzilor adiacente Liceului Teoretic Nicolae Bălcescu, respectiv strada Argeș, inclusiv Canalul Morii, strada Constanța (parțial) precum și strada Bălcescu, fapt ce va duce la creșterea atractivității și calității mediului urban. Aceasta va fi realizată și prin punerea în valoare a cursului de apă a Canalului Morii, reducerea traficului de autoturisme pe străzile adiacente liceului și încurajarea folosirii variantelor nemotorizate (velo și pietonal), precum și folosirea transportului public de călători de către elevi și profesori”, se arată în referatul ce însoțește proiectul de hotărâre.

error: Content is protected !!