La un restaurant din Cluj Napoca, clienții comandă mâncarea de la un ospătar aflat la 700 de kilometri distanță

Updated on iunie 29, 2024 La un restaurant din Cluj Napoca, clienții comandă mâncarea de la un ospătar aflat la 700 de kilometri distanță 1

Patronii de restaurante, baruri și cafenele se plâng de criza acută de personal pentru că tot mai mulți dintre tinerii României aleg să emigreze definitiv și să lucreze în țările civilizate din Vest unde salariile sunt mai mari, clienții mai respectuoși și mai darnici cu bacșișurile, iar condițiile de lucru mai optime.

Potrivit datelor, sectorul HoReCa (hotelurile, restaurantele și cafenelele) au nevoie de 35.000 de angajați. Din disperare, mai mulți patroni apelează la muncitorii străini, precum pakistanezi, indieni, sri lankezi, filipinezi și vietnamezi. Dar e o problemă. Și ei o iau la fugă spre Germania după ce ajung la acumulează puțină experiență.

S-a ajuns într-o situație atât de disperată încât că la Cluj, antreprenorii ajung să lucreze cu ospătari de la distanță printr-o aplicație mobilă, informează observatornwes.ro.

O companie a dezvoltat o aplicaţie prin care antreprenorii îşi pot angaja ospătari la distanţă. La un restaurant din Cluj care testează aplicaţia, un ospătar din Constanţa ia comanda clienţilor, iar apoi chelnerii din locaţie duc mâncarea la masă.

“Clienţii ajung în restaurant, sunt conduşi la masă, iar lângă masă ei găsesc o tabletă pe care pot să selecteze limba în care doresc să comunice, iar după se face potrivirea cu un ospătar care este online în acel moment. Începe un videocall, iar ospătarul care cunoaşte meniul poate să le recomande acestora mâncăruri, băuturi”, arată Horaţiu Negrea, fondator aplicaţie.

“Vin din Taiwan şi cultura mâncării e foarte diferită, atâta timp cât e o colaborare şi ajută comunicarea, e chiar o idee foarte bună”, spune un client străin.

Datele arată că sectorul HoReCa mai are nevoie de cel puţin 35.000 de angajaţi pentru a acoperi deficitul de personal din ultimii ani. Specialiştii susţin că problema ar putea fi rezolvată de românii care se întorc din diaspora.

“Având în vedere că în România se câştigă la fel de bine sau mai bine ca în ţările europene, iar costul vieţii este mai mic… Să nu ne ascundem nici de faptul că mulţi dintre ei care au lucrat în afară vor să fie aproape de familie“, este de părere Daniel Mischie, reprezentant HORA.

Experienţa virtuală poate fi recompensată cu un bacşiş, care va fi împărţit între ospătarul care va lucra de la distanţă şi cel care va aduce comanda la masa clientului.

error: Content is protected !!