Updated on mai 30, 2024 Cluj-Napoca, al doilea cel mai mare oraș din România, se confruntă cu o problemă tot mai acută a traficului. Creșterea rapidă a populației, a numărului de mașini și a infrastructurii rutiere insuficiente a dus la aglomerații semnificative.
Numărul de autovehicule înregistrate în Cluj-Napoca a crescut semnificativ în ultimii ani, depășind 200.000. Infrastructura rutieră existentă nu a reușit să țină pasul cu această creștere, iar marile proiecte menite să ducă la o reducere a traficului sunt în continuare doar în faza de vis.
Șoferii petrec zilnic un timp semnificativ blocați în trafic, ceea ce duce la pierderi de productivitate și la creșterea stresului. Un șofer a postat pe un grup de Facebook traseul sugerat de o aplicație de trafic pentru a ajunge mai repede în Florești din Cluj Napoca.
Traseul de 42 de kilometri trece prin satele Popești, Baciu, Mera și continuă pe autostradă. Drumul dintre cele două destinații, deși semnificativ mai lung, este de 1 oră, cu peste 30 de minute mai rapid decât un drum în „linie dreaptă” prin Cluj Napoca și Florești.
„Frumos traseu pentru a ajunge în Florești.. la 16:30”, a scris la descrierea postării. „Fain. Te intesectezi și cu centura metropolitană…”, a comentat cineva.
Licitația pentru Centura Metropolitană va fi relansată
Contestația singurului ofertant, Con-A Operations, pentru lucrările de proiectare și execuție a Centurii Metropolitane a Clujului a fost respinsă de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNCS). Primăria Cluj-Napoca a anulat deja licitația, după ce ofertantul a fost descalificat pe motiv că oferta depusă a fost cu 30% mai mare decât valoarea estimată a contractului, informează Actual de Cluj.
Licitația Primăriei pentru Centura Metropolitană (un tronson de 24 de kilometri) a fost estimată la peste 3,5 miliarde de lei ceea ce înseamnă că oferta financiară a CON-A Operations, Dimex 2000 a fost cu peste 1 miliard de lei mai mare. Adică, peste 4,5 miliarde lei. De aceea, a declarat Boc, procedura a fost anulată.
Anul trecut, licitația (două proceduri organizate pe două tronsoane în care fusese împărțită lucrarea) a fost anulată deoarece nu s-a depus nicio ofertă. Ulterior s-a mers pe relansarea procedurii pentru întreaga lucrare de pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, însă s-a actualizat prețul.
Din vara lui 2023, Primăria a ajustat deja pentru a doua oară prețurile din studiul de fezabilitate, ultima ajustare operându-se anul acesta, înainte de anularea licitației. Noile valori urmau să se însușească și la nivel guvernamental.