S-a publicat lista completă a terenurilor expropriate pentru construirea metroului din Cluj. Câți bani primesc Ursus, Kaufland, UMF sau USAMV

Updated on martie 4, 2024 S-a publicat lista completă a terenurilor expropriate pentru construirea metroului din Cluj. Câți bani primesc Ursus, Kaufland, UMF sau USAMV 1

Exproprierea terenurilor necesare rețelei de metrou în Cluj-Napoca implica o investiție de 283 milioane de lei, fonduri provenind de la Guvernul României. Pentru construirea primei linii de metrou din oraș, se va efectua procesul de expropriere a 486 de proprietăți (constând în case și terenuri), având o suprafață totală de peste 400 000 de metri pătrați, dintre care aproximativ 60 000 de metri pătrați sunt deja construiți.

Printre entitățile afectate de acest proces se numără producătorul de bere Ursus, Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, Compania Kaufland și Avicola Gilău, informează Ziua de Cluj.

-URSUS – 2.026.530 lei, 125.235 lei
-USAMV – 760.725 lei, 171.120 lei, 24.840 lei, 34.040 lei, 94.760 lei, 209.760 lei, 53.360 lei, 471.040 lei, 40.480 lei

-UNIREA SA – 808.680 lei
-Kaufland – 2.275.896 lei, 1.017.624 lei, 526.309 lei, 428.743 lei, 428.743 lei, 414.345 lei, 403.466 lei,
-Familia milionarului Ovidiu Turcu – 2.654.545 lei

-UMF – 14.132.982 lei
-Neva Construct – 3.417.225 lei, 2.482.275 lei
-Florest Real Estate – 1.202.187 lei
-ARHIEPISCOPIA VADULUI, FELEACULUI SI CLUJULUI –6.751.880 lei

-ASOCIATIA AGRICULTORILOR MAGHIARI DIN ROMANIA – 1.912.680 lei
-BILDER INVEST SRL-7.130.115 lei
-BILDER COMP – 4.504.320 lei
-IARA IMPEX – 4.194.855 lei

Lista completă aici.

Contractul pentru proiectarea și execuția Magistralei M 1 Cluj-Napoca a fost semnat cu Asocierea Gulermak-Alstom-Arcada pentru aproape 2 miliarde Euro, fiind cel mai mare contract pentru infrastructura de transport atribuit până acum.

Prin contractul de finanțare se asigură 13,69 miliarde de lei (din care 1,48 miliarde de lei din PNRR) pentru cele două etape necesare construcției Magistralei 1 a metroului clujean. Fondurile vor fi folosite pentru proiectarea, construcția, echiparea și punerea în funcțiune a liniei de metrou ușor în zona metropolitană Cluj-Napoca (21,03 km), a celor 19 stații și a depoului.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

Advertisements
error: Content is protected !!