Updated on decembrie 16, 2021 Transferoviar Călători (TFC) și Remarul 16 Februarie au inaugurat ieri, în cadrul unui eveniment care a avut loc
în Gara din Cluj Napoca și la care a participat și primarul Emil Boc, noul automotor care va circula pe ruta metropolitană Cluj-Napoca – Aghireș.
Primele trenuri vor circula între Cluj și Aghireș, pe o distanță de 28 km. TFC oferă șase curse zilnice în fiecare direcție: cele cu trei opriri vor dura 29 de minute, iar cele cu nouă opriri vor dura 41 de minute.
Investiția TFC urmează să fie integrată în proiectul noului tren metropolitan, care se află într-un stadiu avansat de pregătire. Documentația pentru trenul metropolitan din Cluj va fi gata în 2022. Investiția primăriei cu fonduri europene se referă la un tronson de 43 de kilometri, de la Nădășelu la Bonțida, cu 22 de stații, multe dintre ele noi (Tetarom, 1 Mai, Aeroport) Emil Boc a declarat astăzi că cetățenii vor avea trenuri la fiecare 30 de minute spre zona metropolitană.
Gratuitate la transportul în oraș pentru călătorii trenului metropolitan
„Vom asista la o dezvoltare urbană prin care nu toți oamenii vor fi nevoiți să locuiască în Cluj-Napoca și vor avea posibilitatea ca pe o rază de 50 km să ajungă în 15 minute la Cluj-Napoca, să lucreze, iar seara să ajungă acasă cu un tren care circulă din 30 în 30 de minute, după cum se întâmplă peste tot în Europa. Acum lucrăm la integrarea trenului metropolitan cu transportul public din oraș. Astfel, cu un singur bilet cu care vei circula pe ruta Cluj-Nădășel sau Cluj-Aghireș, vei putea circula întreaga zi cu tramvaiul, cu autobuzul, cu troleibuzul și cu metroul, după ce va fi gata, în Cluj-Napoca”, a explicat Emil Boc.
„Viitorul mobității este pe cale ferată, pentru că este rapid, nepoluant și ieftin, iar Clujul va ajunge o metropolă de un milion de locuitori peste 20-30 de ani”, a mai precizat edilul.