Metroul clujean, o „gaură” de 13 milioane de euro pe an

Mentenanța și funcționarea viitorului metrou din Cluj vor costa 29 de milioane de euro pe an, dintre care pentru suma de 13 milioane de euro este nevoie de subvenţii, potrivit experților care au realizat studiul de prefezabilitate.

Este vorba despre sume de bani care trebuie alocate din bugetul local sau naţional, având în vedere că din biletele vândute şi celelalte activităţi economice aducătoare de venituri nu se vor acoperi total cheltuielile de funcţionare şi mentenanţă, informează adevarul.ro.

Metroul clujean, o „gaură” de 13 milioane de euro pe an 1

Asta în timp ce numai în 2020 metroul din Bucureşti a fost subvenţionat de la bugetul naţional cu 683 de milioane de lei, iar în acest an Metrorex a solicitat un miliard de lei, echivalentul a peste 200 de milioane de euro, doar pentru a-şi putea desfăşura activitatea, fără nicio investiţie.

Costul mediu al unei călătorii cu metroul din Cluj-Napoca s-a considerat de 1,5 lei. În estimarea veniturilor aferente calculelor din analiza cost-beneficiu nu s-au cuantificat veniturile aferente pensionarilor şi elevilor neplătitori.

La întrebarea unui clujean, Traian Mureşan, „în studiul de prefezabilitate din Septembrie 2020 la pagina 21 reiese ca şi contribuţie la finanţare că UAT Cluj-Napoca vă suporta 71.74%, iar UAT Floreşti 28.26%. Din ce fonduri vor susţine cele două UAT-uri aceste costuri? De asemenea, în SPF avem 14 staţii pentru un buget de 986 milioane Euro. Pentru 19 staţii (conform ultimelor planşe oficiale), cât este bugetul calculat şi din ce fonduri vor susţine cele 2 UAT-uri aceste costuri?”, răspunsul a fost:

„Valoarea totală a investiţiei (fără TVA) este de aprox. 1.730 mil. Euro (aprox. 8.524 mil. Lei) iar sursele de finanţare vor fi următoarele: Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020; Fonduri Europene Nerambursabile şi Rambursabile prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR) 2021-2027; Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Operaţional Transporturi (POT) 2021- 2027; Alocaţii de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor; Alocaţii de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti; Alte surse legal constituite identificate pe parcurs”. 

În răspuns se mai arată că „graficul de execuţie iniţial a fost bazat pe asigurarea unei finanţări integrale imediate în principal din fonduri europene nerambursabile şi rambursabile prin PNRR – Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Conform surselor de finanţare cunoscute până în prezent s-a prezentat un Grafic de realizare a investiţiei bazat pe o alocare reală conform schemei de finanţare propuse.

Folosim cookie-uri pentru a vă oferi cea mai bună experiență online. Acceptând că acceptați utilizarea cookie-urilor în conformitate cu politica noastră privind cookie-urile.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

Atunci când vizitați orice site web, acesta poate stoca sau prelua informații pe browserul dvs., mai ales sub formă de cookie-uri. Controlați aici serviciile personale de cookie-uri.

Unclassified cookies are cookies that we are in the process of classifying, together with the providers of individual cookies.

Use Loco Translate to change Text for custom Code

Decline all Services
Accept all Services