Updated on iulie 11, 2021 Emil Boc tot avertizează că în Cluj au prioritate transportul în comun, pietonii și apoi autoturismele. Primăria din Paris anunță măsuri drastice pentru protejarea pietonilor: limitează viteza automobilelor în oraş la 30 km/h.
Primarul Anne Hidalgo şi consilierul pentru transporturi, David Belliard, au explicat că această măsură are ca scop reducerea zgomotului, adaptarea oraşului la schimbările climatice şi aducerea în prim-plan a subiectului ecologic prin descurajarea utilizării automobilului în favoarea „noi mobilităţi”, în special bicicleta, anunță spotmedia.ro
„Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici“, a adăugat Belliard, care a reamintit că „oraşul cu 30 pe oră” a fost una dintre promisiunile electorale ale primarului Anne Hidalgo, care, în iunie 2020, a fost reconfirmată la cârma capitalei.
Hidalgo le-a impus celor trei operatori autorizaţi din Paris – Lime, Tier şi Dott – să ia măsuri şi să reducă viteza maximă a scuterelor electrice de la 20 la 10 km/h în zonele pietonale din centru, sub pedeapsa retragerii licenţei începând din septembrie.
Dan Străjan: „Parisul limitează viteza automobilelor în oraş la 30 km/h
„Trebuie să-i protejăm pe cei mai vulnerabili: pietoni, biciclişti, copii şi vârstnici”
Pe cand si la noi? Cu camere si toate cele?
Sau mai bine zis: cati trebuie sa moara ca sa inceapa cineva din administratie sa-si puna
Intrebarea?”
Robin Simion: „Majoritatea străzilor din Paris vor avea limita de viteză 30 km/h de pe 30 august 2021.
Măsura are ca scopuri reducerea emisiilor, reducerea poluării fonice, siguranță pentru pietoni și bicicliști.
Bruxelles are limita de 30 km/h de la începutul anului și rezultatele se văd deja: a scăzut numărul accidentelor și a scăzut numărul victimelor.
Amsterdam va impune aceeași limită pe majoritatea străzilor.
În Munchen și Madrid peste 80% dinte străzi sunt cu 30 km/h. Lista continuă cu multe orașe din toată Europa și din lume.
Urmează Bucureștiul? 😄”