Updated on iunie 3, 2021 Emil Boc a știut să negocieze avantajele Clujului și să obțină finanțare pentru Metrou, din PNNR. O mare victorie pentru Emil Boc care poate duce la deblocarea traficului în zonă.
Ce apare in PNRR in legatura cu metroul de la Cluj, potrivit aktual24.ro.:
Legat de proiectul M1 Cluj-Napoca, la nivel european sunt doua elemente ce definesc necesitatea unui metrou:
● populatia deservita (Cluj-Napoca are 400.000 locuitori);
● configuratia longitudinala a orasului (pe o singura axa) definitorie pentru Cluj-Napoca pe axa est-vest ce include legatura cu cea mai mare comuna din tara (Floresti) ce este legata functional de Cluj-Napoca.
Astfel, avand in vedere dezvoltarea preconizata la nivelul orasului Cluj-Napoca si structura geografica a acestuia, dezvoltarea unei magistrale de metrou este varianta optima la nivel national in afara capitalei.
Din punct de vedere al capacitatii de transport metroul din Cluj-Napoca va include:
● 16 trenuri: Tren 2 rame x 2 vagoane (52 m, 380 pasageri);
● Capacitatea de transport la interval de 3 min/90 sec: 7.600/15.200/ ora si sens;
Avand in vedere complexitatea tehnica a lucrarilor si termenele impuse de Regulamentul RRF, propunem spre finantare o secventiere functionala a lucrarilor astfel:
● Faza 1: Lucrari de structura de rezistenta – Statii, Interstatii – tuneluri, galerii, alte constructii – cu finalizare Q3 2026 – indicatorul fiind 12.7 km de tuneluri metrou cu statiile aferente
– M4 Bucuresti: Gara de Nord – Filaret (6 statii) – 5,2 km;
– M1 Cluj-Napoca: Sf. Maria – Europa Unita (9 statii) – 7,5 km
● Faza 2: Lucrari de cale, finisaje, instalatii, Achizitie material rulant si semnalizare – cu finalizare Q4 2028
– M4 Bucuresti: Filaret – Progresu (7 statii, un depou) – 6,74 km;
– M1 Cluj-Napoca: Floresti – Sf. Maria si Marasti – Muncii (10 statii, un depou) – 12,6 km
– emiterea Autorizatiei de Construire in maxim 6 luni pentru inceperea efectiva a lucrarilor;
– 2 masini de forat tuneluri tip TBM: T11 si T12 se vor lansa din S2. Teilor si se vor scoate la S9. Florilor dupa care se vor reintroduce si lansa la S17. Muncii si se vor scoate la S9. Florilor dupa care se vor reintroduce si lansa din S19. Europa Unita si se vor scoate la Galeria Piata Marasti-Cosmos;
– Depoul si statiile S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9 vor incepe dupa 6 luni, se vor executa simultan si se vor acoperi dupa maxim alte 9 luni pent ru a permite reluarea circulatiei partiala/totala;
– statiile S10, S11, S12, S13, S14, S15, S16 ,S17 inclusiv Galeria Piata Marasti -Transilvania si Rebrusmentul Muncii, vor incepe dupa 30 de luni, se vor executa simultan si se vor acoperi dupa alte maxim 9 luni pentru a permite reluarea circulatiei partiala/totala;
– statiile S18, S19 inclusiv Galeria Piata Marasti-Cosmos si Rebrusmentul Europa Unita, vor incepe dupa 57 de luni, se vor executa simultan si se vor acoperi dupa alte maxim 9 luni pentru a permite reluarea circulatiei partiala/totala;
– Contractul de trenuri C2 va incepe in maxim 3 luni de la inceperea Contractului de baza C1 cu fabricarea si furnizarea primului tren dupa maxim 18 luni (prototip) si apoi cu furnizarea minim a unui tren pe luna pana la ultimul tren necesar pentru fiecare sectiune de punere in functiune;
– Se vor asigura toate resursele materiale si umane necesare programului de mai sus care presupune realizarea simultana a lucra rilor pentru toate statiile si interstatiile dintr-o sectiune de punere in functiune.
– Sunt necesare 6 luni pentru INTEGRARE SI PUNERE IN FUNCTIUNE SISTEME si TESTE DE SISTEM PENTRU PUNERE IN FUNCTIUNE INCLUSIV PENTRU CIRCULATIE TRENURI, pentru fiecare sectiune de punere in functiune