Updated on mai 25, 2021 Un clujean, inginer și expert mobilitate durabilă, propune realizarea unui tramvai din Florești care ar ajunge la Emerson în fix o oră.
„In asteptarea metroului-tramvai din Floresti, as vrea sa supun atentiei cum ar fi fost un tramvai-tramvai acolo, pe bune – astfel, daca legatura Cluj(Bucium)-Floresti se facea ca o extensie a tramvaiului conventional, pe traseul sugerat de PMUD, la sud de Polus:
– toata infrastructura de extins costa cat o statie de metrou (50 MEUR)
– tot santierul ar dura maxim 2 ani
– cele 17 autobuze diesel care deservesc astazi prin trafic comuna Floresti pe traseele M21, M22 si M26 ar fi devenit un serviciu electric de mare capacitate si separat de trafic.
– parc circulant exista deja – tocmai luam 22 de tramvaie noi de la Astra, mai avem alte 20 si folosim, in total, 12.
– Floresti ar fi fost acoperit de 8 statii, nu 3.
– zona densa din Floresti(nu mall/spital) era acoperita de 6 statii, nu 1.
– Totul se putea finanta prin fonduri sigure, conventional, fara graba, prin POR.
– Florestenii aveau legatura directa cu Stadionul, Parcul, Gara(trenul metropolitan), Iris, Muncii, Emerson.
– Depoul era deja suficient, infrastrucura de garare clujeana fiind apta de a gadui/opera 60 de tramvaie.
– Frecventa serviciului se imbunatatea inevitabil, fiind un plus si pt actualii utilizatori ai tramvaiului.
– Incarcarea retelei sporea, facand tramvaiul mai fezabil/rentabil/util pentru oras.
– Viteza medie a tramvaiului va creste inevitabil odata cu separarea acestuia in locatii cheie(Horea/Manastur) si realizarea culoarelor unice, moment in care si ipoteticul tramvai va parcurge cei 20km din capatul Florestiului pana la Emerson in fix o ora, la o foarte realista viteza medie comerciala de 20km/h(actualmente 16 la comun cu traficul), a propus Tudor Măcicășan.