Bucureștiul anti Metrou Cluj. „Fiecare locuitor al Clujului (dar fiecare, indiferent de vârstă) va fi obligat să călătorească de 3 ori pe zi cu metroul, ca să se ajungă la numărul zilnic de călători din București și ca să se justifice investiția în metroul din Cluj”

Updated on mai 19, 2021 Controversa privind viitorul metrou al Clujului continuă. Mulți se întreabă în continuare dacă acesta este fezabil, ținând cont de populația orașului.

„Fiecare locuitor al Clujului (dar fiecare, indiferent de vârstă) va fi obligat să călătorească de 3 ori pe zi cu metroul, ca să se ajungă la numărul zilnic de călători din București și ca să se justifice investiția în metroul din Cluj”, a scris Patrick André de Hillerin pe Facebook.

Bucureștiul anti Metrou Cluj. „Fiecare locuitor al Clujului (dar fiecare, indiferent de vârstă) va fi obligat să călătorească de 3 ori pe zi cu metroul, ca să se ajungă la numărul zilnic de călători din București și ca să se justifice investiția în metroul din Cluj” 1

„Ministrul Drulă a considerat că o linie de metrou spre aeroportul Otopeni este inutilă, căci este ineficientă, urmând să călătorească prea puțini pasageri pe acea linie de metrou.

Media zborurilor (decolări și aterizări) pe aeroportul Otopeni era de aproximativ 330 pe zi în perioada pre-pandemie.

În 2018, prin aeroportul Otopeni au trecut aproape 14.000.000 de pasageri.

În PNRR, guvernul din care face parte și ministrul Drulă a introdus metroul din Cluj. Cu traseu spre aeroportul din Cluj, una dintre cele 5 stații de metrou ce urmează a fi finanțate prin PNRR fiind chiar la aeroport.
Media zborurilor (decolări și aterizări) pe aeroportul din Cluj era de aproximativ 30 pe zi în 2019, pre-pandemie.

În 2019, prin aeroportul din Cluj au trecut 2,9 milioane de pasageri.

Concluzia domnului Drulă: metroul spre aeroportul Otopeni nu este fezabil, metroul spre aeroportul din Cluj este fezabil”, a mai scris acesta.

„14 milioane de Bucureșteni cântăresc mai putin decat 2.9 milioane de Clujeni…. In decizia politica actuală”, este părerea lectorului de la Universitatea din Iași, Adrian Ursu.

Metroul nu va mai fi finanțat în întregime prin PNRR

Rareș Bogdan a declarat că doar 5 stații din metroul clujean vor fi finanțate prin PNRR.

”Din păcate, nu s-a reușit negocierea pentru ca Emil Boc și Clujul să primească miliardul respectiv, a primit doar 300 de milioane (n.r. de euro). Din cele 19 stații de metrou, vor fi doar cinci stații.” a spus Rareș Bogdan.

Varianta inițială, cu 19 stații și un depou, avea 20 de kilometri, iar, din cele 19 stații, 14 erau în municipiul Cluj-Napoca.

Advertisements
error: Content is protected !!