Updated on februarie 7, 2021 Mulți clujeni își fac probleme pentru investiția uriașă la metrou, dacă metroul din Cluj nu va rentabil. Nicio problemă. Se va aplica metoda de la București. Statul român (adică toți cetățenii) subvenționează călătoria cu metroul pentru fiecare bucureștean. La București este subvenționat chiar și mersul cu autobuzul. Bucureștenii plătesc 1,3 lei o călătorie.
Sorin Ionita: „Vestea bună e că la un moment dat va avea şi Clujul metrou, se pare, deci restul ţării va putea să le subvenţioneze şi lor biletul cu 75%, nu doar Bucureştiului #pascupas
Falimentul financiar al Bucureştiului.
Data trecută arătam cum Bucureştiul are cea mai ieftină Gigacalorie din ţară, fiind subvenţionat de Vaslui. Astăzi episodul II, despre dezastrul STB, adică transportul în comun. Motto: “we told you so”, adică v-am avertizat de anii trecuţi cum Gabriela Firea duce primăria în faliment tehnic.
Povestea e simplă: noi achităm doar 20% din costul unui bilet (1.3 RON, printre cele mai ieftine din ţară). Restul e subvenţia pe care Primăria Bucureşti o promite STB, e inclusă în buget, dar nu e plătită integral niciodată. Sub Firea acestă diferenţă s-a mărit: anul trecut le-a promis 1.235 miliarde dar a virat 825 milioane, adică 66% din sumă. În timp s-au acumulat 900 milioane datorie.
E drept, pe transport public de suprafaţă Bucureştiul nu primeşte bani necuveniţi de la guvern (la metrou da: subvenţia în preţul biletului e la fel de mare, dar fiindcă Metrorex e la ministerul Transporturilor, nu la primărie, caz rar în Europa, înseamnă că ne subvenţionează restul ţării, exact ca la încălzire centrală). Dar primăria cere acum reeşalonarea celor 900 mil datorie, ceea ce tot ajutor indirect ar înseamna.
Aici duce populismul: bugetul pe 2021 de 4 miliarde RON al Primăriei Generale face cât subvenţia Gcal + subvenţia STB + plata datoriilor istorice acumulate la cele două companii. Şi încă n-au preluat metroul!”