Updated on mai 18, 2020 Autostrada Sebeș Turda a fost vizitată de premierul Victor Orban și ministrul Transporturilor Lucian Bode.
Clujenii vor putea circula pe cele două loturi încă neterminate ale autostrăzii Sebeș-Turda până pe 30 noiembrie, anunță Ziua de Cluj.
Cel puţin aşa au promis premierul Ludovic Orban şi ministrul Tranporturilor, Lucian Bode, după ce au vizitat șantierul celor 42 de kilometri de șosea de mare viteză. de la Autostrada Sebeș Turda.
Primul lot al austostrăzii A10 are 17 kilometri, intre Sebeş şi Albă Iulia Nord, iar cel de-al doilea, de la Alba Iulia până la Aiud, măsoară 24 de km.
Vezi aici Video:
Ludovic Orban, premierul României, despre Autostrada Sebeș Turda: “Acest proiect este întârziat faţă de graficul iniţial finalizarea acestui proiect al autostrăzii trebuia să aibă loc cu cel puţin doi ani în urmă. Noi ne achităm toate obligaţiile, plătim la zi pentru realizarea acestor investiții în graficul anunţat în cazul tronsonului 2 am discutat cu managerul de proiect şi obiectivul stabilit este 30 de noiembrie să se dea drumul la circulaţie asta nu înseamnă realizarea integrală obiectivului.”
Vezi aici Video:
Autostrada Sebeș Turda
Asociația Pro Infrastructură: „Circ și teatru absurd astăzi pe Autostrada A10! După 5 ani de „muncă” în dorul lelii pe cele două șantiere dintre Sebeș și Aiud presărați cu munți de minciuni și promisiuni fanteziste, a venit rândul premierului Orban să ceară o nouă sforțare supraomenească de la cei doi constructori, anunțând deschiderea traficului în noiembrie 2020.
Pe lotul 1, deși este o îmbunătățire a mobilizării italienilor de la Pizzarotti în ultimele zile, volumul de lucru rămas la nodurile rutiere Alba Iulia Nord și Sebeș este în continuare substanțial, iar stâlpii de curent nerelocați de ani întregi la Alba Iulia Nord blochează avansul la viaductul peste magistrala de cale ferată.
Inaugurarea celor 17 km? Șanse minime în 2020, teoretic posibil la final de decembrie, însă doar pe bretele scurte din nodul Sebeș și doar prin concentrarea forțelor în punctele critice.
Și pe lotul 2 avem o creștere consistentă a mobilizării, dar lucrările rămase sunt mult mai numeroase decât pe tronsonul vecin. Și aici avem linii de înaltă tensiune în zona nodului Teiuș care țin piept de 6 ani încercărilor neobosite de a-i muta, blocând astfel execuția pasajului peste aceeași cale ferată.
Inaugurarea celor 24 km? Imposibilă în 2020. Poate prin vara lui 2021.
Promisiunile pompieristice și vizitele cu iz electoral nu au rezolvat problemele în 2017, 2018 sau 2019 și cu siguranță nu vor aduce schimbări semnificative nici în 2020”.