(Last Updated On: October 20, 2019)

Clujul sparge barierele transportului convențional. După ce Emil Boc a testat un autobuz cu hidrogen, Ovidiu Cimpean anunță că Primăria analizează oportunitatea introducerii de autobuze fără șoferi, ca la Viena, Lyon sau Paris.

“Propunem o linie zero in zona centrala a orașului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris.
Cluj. Ce urmează? Autobuze fără șoferi, autobuze cu hidrogen, autobuze electrice. "Propunem o linie zero in zona centrala a orașului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Intr-unul sau maximum ...” 1

Intr-unul sau maximum doi ani putem sa testam, sa avem un proiect pilot pe aumite rute bine stabilite si, sigur, pe parcursul dezvoltarii tehnologiei vom putea sa extindem acest proiect pilot”, a declarat directorul de dezvoltare al municipalitatii, Ovidiu Cimpean, intr-un interviu acordat pentru EBS Radio, citat de ziare.com.

Astfel de proiecte sunt deja in desfasurare in orase pecum Paris, Lyon sau Viena. In capitala austriaca, de exemplu, in vara au inceput sa circule astfel de autobuze in cel mai nou si mai modern cartier.

Primarul Emil Boc a participat ân iunie acest an la Conferința europeană SET PLAN & ENVE “ Making the energy transition happen locally”, unde a avut ocazia de a testa o mașină cu hidrogen și un autobuz cu hidrogen.

Emil Boc a scris pe Facebook: „Transportul public electric de la Cluj – model de bune practici prezentat in cadrul Conferintei europene SET PLAN & ENVE “ Making the energy transition happen locally”; Am testat masina cu hidrogen si autobuzul cu hidrogen.

Cluj. Ce urmează? Autobuze fără șoferi, autobuze cu hidrogen, autobuze electrice. "Propunem o linie zero in zona centrala a orașului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Intr-unul sau maximum ...” 2 Cluj. Ce urmează? Autobuze fără șoferi, autobuze cu hidrogen, autobuze electrice. "Propunem o linie zero in zona centrala a orașului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Intr-unul sau maximum ...” 3 Cluj. Ce urmează? Autobuze fără șoferi, autobuze cu hidrogen, autobuze electrice. "Propunem o linie zero in zona centrala a orașului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Intr-unul sau maximum ...” 4 Cluj. Ce urmează? Autobuze fără șoferi, autobuze cu hidrogen, autobuze electrice. "Propunem o linie zero in zona centrala a orașului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Intr-unul sau maximum ...” 5 Cluj. Ce urmează? Autobuze fără șoferi, autobuze cu hidrogen, autobuze electrice. "Propunem o linie zero in zona centrala a orașului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Intr-unul sau maximum ...” 6 Cluj. Ce urmează? Autobuze fără șoferi, autobuze cu hidrogen, autobuze electrice. "Propunem o linie zero in zona centrala a orașului, care sa fie deservita de un autobuz autonom. Un proiect care deja se testeaza in unele orase europene cum ar fi Viena, Lyon sau Paris. Intr-unul sau maximum ...” 7

In cadrul Conferintei SET PLAN & ENVE organizata de catre Comitetul European al Regiunilor si Comisia Europeana, am avut placerea de a prezenta modelul Clujului de transport electric, dar si solutiile de smart city aplicate de catre orasul nostru in vederea cresterii calitatii vietii cetatenilor .

De asemenea, am avut ocazia de a testa noua tehnologie in materie de mobilitate si transport public: masina cu hidrogen si autobuzul cu hidrogen.

Aceasta tehnologie a viitorului va contribui decisiv la diminuarea poluarii in orasele noastre si la cresterea calitatii transportului public.”