(Last Updated On: September 12, 2019)

Deputatul Adrian Dohotaru propune amenajarea unui culoar pietonal și ciclist care să străbată tot cartierul Mănăștur, de la Someș și Canalul Morii, spre Calvaria, apoi zona Grădini Mănăștur până la Platinia.

Culoarul pietonal ar putea să fie realizat în principal pe locul actualelor garaje.

Adrian Dohotaru a scris pe Facebook: „Oh, ce bine e să alergi și să îți descoperi orașul! Azi am ținut morțiș să țin linia garajelor de la Calvaria până pe Plopilor la 500 de metri de fosta fabrică URSUS.

Cluj. Fără garaje. Adrian Dohotaru: „Azi am ținut morțiș să țin linia garajelor de la Calvaria până pe Plopilor la 500 de metri de fosta fabrică URSUS. Surpriza a fost să descopăr că e posibil un culoar pietonal și ciclist, pe curba de nivel, care străbate tot cartierul Mănăștur, de la Someș și Canalul Morii, spre Calvaria, apoi zona Grădini Mănăștur până la Platinia” 1

Surpriza a fost să descopăr că e posibil un culoar pietonal și ciclist, pe curba de nivel, care străbate tot cartierul Mănăștur, de la Someș și Canalul Morii, spre Calvaria, apoi zona Grădini Mănăștur până la Platinia.

Condiția e demolarea garajelor și la unele porțiuni de case, puține, să lase un culoar de doi metri, așa cum am văzut că au făcut proprietari privați în Anglia ca să incurajeze accesul pietonal. Sigur, și Biserica să dea jos gardul de la Calvaria.

Dar și cu urâțenia garajelor, ce am descoperit săptămânile trecute cu Silviu Medeșan și din nou azi: grădini și mult verde, ca belvedere spre Pădurea Hoia-Baciu dar și vegetația din pantă. Am văzut locuri de joacă umbroase sub copaci și înconjurate de garaje, câte trei șiruri de garaje, culturi de floarea soarelui și lângă trandafiri, nuci imenși și imaginație luată razna că îmi străbat orașul fără mașini în preajmă înconjurat de familii tinere cu copii în cărucior, de bicicliști, de pensionare pe o bancă, Martori ai lui Iehova urbanistici, desprinși dintr-o randare.

Dar oricât de autoironic aș fi, chiar e posibil.

Unde nu putem da jos garajale facem ca arhitectii străini veniți in România, care au fost așa fascinați de cultura garajelor private in spatiul public că le-au facut monument, le-au facut piedestal, le-au pus pe stalpi, la înălțime.

Asta e, nu le putem da jos, le facem monument, monunente post-funar și trecem sub ele.”