Updated on noiembrie 29, 2018 Primarul Emil Boc a anunțat ieri că alte 30 de autobuze noi, Mercedes, au intrat pe traseu. Un autobuz a costat 1.046.994 lei/ buc+TVA (aproximativ 217,000 de euro). Automat cei din București au comparat prețul cu cel al autobuzelor OTOKAR, din turcia. Cele din București sunt mai scumpe! 320 autobuze de 12 m, 238.000 euro/bucata plus TVA; 50 autobuze – 10,7 – 246.000 euro/bucata Plus TVA; și 30 autobuze de 18 m- 364.000 euro/bucata Plus TVA.
Radu Nicolau: „Clujul, cu Boc, arată pe zi ce trece a oraș civilizat, occidental.
Oradea, cu Bolojan, serbează centenarul cu un pod nou, construit într-un an.
Bucureștiul, cu Firea, a ajuns pe locul 3 mondial la petrecut viața in trafic, așteaptă incă autobuze turcești și află că cele 22 de firme de prăduit banii primăriei sunt înființate ilegal.
Și mai zice lumea că ardelenii sunt mai înceți…”
Ioana Grindean: „Cum sa mai iei 30 de autobuze electrice? Cum sa-ti încarci telefonul in autobuz? Cum sa învârti cuțitul in rana bucureștenilor! Cum?!”
Cazzolari Nicola Merdovici:„
Cluj vs Bucuresti
1. Autobuzele din Bucuresti sunt mai scumpe decat cele din Cluj
2. Autobuzele din Cluj sunt clar mai placute privirii dpdv estetic
3. Clujul a inclus in autobuze – prize USB, WiFi gratuit si anunt vocal cu privire la traseu si statii (eficient pentru nevazatori spre exemplu sau persoane cu probleme de vedere)
4. Nu stiu daca si cele din Bucuresti se inclina pe o parte in statii, astfel incat nu ma pronunt, dar e clar ca cei de la Cluj au inclus aceasta specificatie plus rampa acces persoane cu dizabilitati
5. Clujul are autobuze cu 3 usi duble, Bucurestiul din poze, vad ca sunt doar 2 usi duble plus una simpla fata. (soferul are o usa simpla dedicata, de aici diferenta)
6. Dpdv ergonomic, locul soferului este mult diferit, Clujul castigand fara discutii
7. Bucurestiul s-a trezit cu autobuze ce nu au maneta retarder la volan – foarte importanta pentru sofer- Clujul a inclus aceasta optiune
8. In Bucuresti, s-au gandit ca nu le trebuie autobuzelor stopuri in partea din spate sus :), deh, e mai ieftin cu stopuri doar jos.
Ce sa mai zic, bani mai multi, specificatii mai “saracite” fata de cele din Cluj, pe scurt, o licitatie condusa de primaria municipiului Bucuresti”
Iuliana Plosnita: „Sa cerem ca romaniii sa aiba aceleasi drepturi!
Daca Emil Boc poate la Cluj ,restu primarilor de ce nu pot?”
Christian Tanase: „Sărăciile din Cluj și-au cumpărat autobuze noi Mercedes, în loc să fie mai pe stilul unei Capitale Europene ca Bucureștiul cu autobuze de la Otokar.
Mai poți să îți și încarci telefonul în interior prin usb şi cu siguranță încap în garaj și nu trebuie să modifice scaunul șoferului cum se face în București! Mai aveți de învățat nenincăăă!!! Luaț exemplu de la Bukuresti
Halal am ajuns… 🙁
Lăsând ironia la o parte, Bravo Cluj!”
Informații generale, potrivit Primăriei Cluj-Napoca:
– autobuzele corespund tuturor normelor Europene în domeniu
– perioada de garanție pentru ansamblu vehicul este de 5 ani sau 350.000 km care condiție se îndeplinește prima
– toate consumabilele necerare la revizii în perioada de garanție, vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia
– prețul unui autobuz este de 1.046.994 lei/ buc+TVA (aproximativ 217,000 de euro)
– valoarea totală pentru 60 buc. autobuze este de 62.819.640 lei+TVA
Autobuze București:
Potrivit contractului, cele 400 de autobuze au următoarele specificații: 320 autobuze de 12 m, 238.000 euro/bucata plus TVA; 50 autobuze – 10,7 – 246.000 euro/bucata Plus TVA; și 30 autobuze de 18 m- 364.000 euro/bucata Plus TVA, informează Hotnews.ro.
Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garanție de opt ani, în acest interval, manopera completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).