Adrian Dohotaru: „Clujul este ocupat de mașini. O șansă pentru creșterea calității vieții în oraș este accesul la Someș. Primăria trebuie să negocieze și cu alți actori publici sau privați. Cu UBB pentru a deschide spre râu cel mai mare …”

Updated on septembrie 30, 2018 Deputatul Adrian Dohotaru prezintă câteva idei pentru îmbunătățirea calității vieții în Cluj prin accesul la Someș.

Pe Facebook, Adrian Dohotaru a scris: „Clujul este ocupat de mașini. Noile zone de dezvoltare imobiliară s-au realizat fără spații verzi din cauza lăcomiei investitorilor și incompetenței administrației locale. În condițiile unei creșteri urbane dezechilibrate, orașul trebuie să compenseze oferind funcțiuni publice și spații verzi.

O șansă pentru creșterea calității vieții în oraș este accesul la Someș. Concursul de amenajare a Someșului, deja câștigat, ne oferă șansa de a ne apropia de râu. Totuși, există mai multe necunoscute legate de implementarea Master Planului și constat lipsa unei viziuni administrative de conectare a unor spații verzi mari de râu.

Adrian Dohotaru: „Clujul este ocupat de mașini. O șansă pentru creșterea calității vieții în oraș este accesul la Someș. Primăria trebuie să negocieze și cu alți actori publici sau privați. Cu UBB pentru a deschide spre râu cel mai mare ...” 1

Nu avem o etapizare clară a intervențiilor din partea Primăriei. Nu avem un termen limită clar de finalizare a lucrărilor, un calendar de investiții și nicio posibilitate de a preconiza când se va uni Clujul cu Floreștiul pe malul Someșului sau Apahida de Florești. Administrația se mișcă greu și în urma unor presiuni repetate. De exemplu, cereri constante din partea mea sau a altora de a prelua Parcul Feroviarilor de la SNCFR s-au făcut de mai bine de un deceniu. Parcul a fost preluat anul trecut, iar până va fi amenajat, conectat la râu și legat de Parcul Armătura va mai dura câțiva ani.

Pe albia râului se va putea interveni greu din cauză că nu vor veni avize de la Apele Române care au altă viziune asupra râului. În compensație, trebuie legate spațiile verzi la râu.

Noi am propus, prin campania SOS Someșul nostru unul dintre cele mai mari parcuri create în țară în ultimele decenii. Povestim de ideea asta prin intermediul paginii de Facebook Someșul nostru.

Someșul nostru a coagulat acum câțiva ani o comunitate de activiști și specialiști care a blocat în urmă cu câțiva ani tăierea copacilor și crearea unei benzi auto în plus în centrul orașului.

Ulterior, câțiva ne-am zis să nu fim doar reactivi, ci să arătăm potențialul legării de la Podul Garibaldi înspre Florești, toate spațiile verzi de râu. Ar fi un parc de zece ori mai mare, cel puțin, față de Parcul Central.

Dar ca acest lucru să se întâmple, Primăria trebuie să negocieze și cu alți actori publici sau privați. Cu UBB pentru a deschide spre râu cel mai mare parc actual al orașului. Parcul Rozelor este deja anunțat fără gard la râu în urma master planului, ceea ce e un semn bun. Dar mai departe avem o bază sportivă cu garduri de sârmă ghimpată la râu. Apoi un ștrand, care cu o pietonală peste râu și porți deschise ar putea fi folosit toate anotimpurile.

Mai departe, între Florești și Cluj, avem zona protejată a apelor, ce aparține Companiei de Apă Someș SA, aproximativ 260 de hectare. Primăria trebuie să negocieze cu compania din subordinea Consiliului Județean accesul pe porțiuni mari din această zonă protejând desigur rezervele de apă sau, în cel mai rău caz, să dispună mutarea gardurilor pentru a permite accesul pe lângă rău.

Asta ne-ar permite crearea de alei pietonale și cicliste, de plaje, în general, de spații publice pentru toate clasele sociale pentru a nu fi nevoiți să ne bucurăm de natură la distanțe mari de Cluj, cu costuri mai mari și fiind dependenți de mașina personală. Pentru a întrevedea această legătură între comună și oraș, le propun organizatorilor Someș Delivery să negocieze cu Primăria Cluj, cu Consiliul Județean și Compania de Apă Someș SA, cu Primăria Florești să aibă loc în această zonă.

Sunt ferm convins că râul va fi amenajat sau parcul legat de Someș dintre Cluj și Florești doar atunci când administrația știe că există presiune publică în acest sens. Pentru ca acest lucru să se întâmple, cererile societății civile trebuie să se diversifice pe o paletă mai largă decât revendicările axate pe justiție de acum.”

Advertisements
error: Content is protected !!