Cluj: Uniunea Europeană dă 246 de milioane de euro pentru Autostrada Transilvania. Când se unesc Mureșul și Clujul

Updated on iunie 20, 2018 Comisarul european pentru politică regională Corina Crețu a aprobat o finanţare de peste 246 milioane de euro din Fondul de coeziune, pentru construcţia secțiunii de autostradă ce leagă localitățile Tîrgu Mureş, Ogra și Câmpia Turzii, anunță site-ul Comisiei Europene.

“Acest proiect de mare importanţă, situat pe un coridor european strategic, va contribui la crearea unei reţele de transport mai rapide şi mai sigure în România. De asemenea, va face regiunea mai atractivă atât pentru investitori, cât și pentru turism şi va înlesni dezvoltarea economică, permițând locuitorilor să reducă timpul necesar deplasării între Tîrgu Mureș și Câmpia Turzii la mai puțin de oră”, a declarat înaltul oficial european.

Cluj: Uniunea Europeană dă 246 de milioane de euro pentru Autostrada Transilvania. Când se unesc Mureșul și Clujul 1

Proiectul are în vedere construcţia unei porțiuni de 51,8 km de autostradă, cu două benzi pe sens de circulație, între oraşele sus-amintite, precum şi a unei secțiuni de 4,7 km în apropierea oraşului Tîrgu Mureş. Secțiunea de autostradă va face parte din coridorul 9 – Rin-Dunăre –, ce leagă Strasbourg de Constanța în cadrul rețelei de transport pan-european. Proiectul urmează a fi finalizat până în luna octombrie 2019.

Stadiul lucrărilor la Autostrada Câmpia Turzii-Tg. Mureș, potrivit Asociației Pro Infrastructura:

„Pe Câmpia Turzii-Chețani (15,7 km), cei de la Straco au început să tureze motoarele după un început mai timid. S-a avansat foarte bine la structurile nodului Chețani, dar și la viaductul de 400 de metri de la Hădăreni. Sperăm că vor ataca și ultimii kilometri dinspre Câmpia Turzii unde este proiectat podul peste Râul Arieș. Pe acest tronson muncesc peste 200 de oameni. Sfârșitul anului 2019 este un termen realist de finalizare.

Pe Chețani-Iernut (17,9 km), Astaldi-Max Boegl confirmă progresul bun din ultimele luni, mobilizând peste 600 de oameni. Cele mai spectaculoase lucrări sunt în zona podurilor peste Mureș și peste calea ferată de la Bogata și Gheja, unde se muncește 7 zile din 7. Terasamentele sunt foarte avansate (80%). Blocajele majore rămase sunt relocarea stâlpilor electrici din zona Termocentralei Iernut și demolarea caselor expropriate recent în nodul Iernut. În acest ritm, lucrările pot fi încheiate în T3 2019.

Pe Iernut-Ogra (3,6 km), nemții de la Geiger sunt la nivel de asfalt, doar pe câteva mici porțiuni fiind mai în urmă. Pe Ogra-Ungheni (10,1 km), austriecii de la Strabag au mai recuperat din întârzieri și acum au un ritm bun de execuție. Vedem progrese semnificative la terasamente.

Aceste două segmente pot fi recepționate în 2018, dar ele nu vor putea fi utilizate. Chiar dacă (foarte, foarte puțin probabil) se va găsi o variantă temporară de deschidere a nodului Iernut, fără supratraversarea căii ferate, situația actuală va face ineficientă folosirea celor 14 km de autostradă pentru că se așteaptă la barieră peste 20 de minute.”

error: Content is protected !!