Cluj vs București. Catalin Deaconescu, consilier general: „În timp ce la Cluj Napoca funcționarul virtual Antonia și-a început activitatea, la București Duamna se luptă să interzică aplicațiile de taxi și să revenim cu toții la stațiile de emisie – recepție”.

Updated on martie 9, 2018 Primăria Cluj anunță o premieră în România: funcționarul virtual Antonia. Și la București se anunță o premieră. Vor fi interzise aplicațiile de taxi.

Pe Facebook, Catalin Deaconescu, consilier general al municipiului București, a scris: „In timp ce la Cluj Napoca funcționarul virtual Antonia și-a început activitatea, la București Duamna se luptă să interzică aplicațiile de taxi și să revenim cu toții la stațiile de emisie – recepție”.

Pe Facebook, primarul Emil Boc a scris: „Primul funcționar public virtual din România, la Primăria Cluj-Napoca: ANTONIA. Am participat cu plăcere săptămâna aceasta la evenimentul dedicat tehnologiilor avansate, “Trends and Trendsetters in Deep Tech, Entrepreneurship and Policies”, parte a Startup Europe Week. Alături de temele abordate cu privire la inovație, progresul tehnologiei și al societății în noua eră digitală, am anunțat proiectul de dezvoltare al primului “functionar public” virtual din România.

Cluj vs București. Catalin Deaconescu, consilier general: „În timp ce la Cluj Napoca funcționarul virtual Antonia și-a început activitatea, la București Duamna se luptă să interzică aplicațiile de taxi și să revenim cu toții la stațiile de emisie - recepție”. 1

Proiectul Primăriei Cluj-Napoca a căpătat un nume, “Antonia”, după modelul deja foarte cunoscut la nivel mondial al Sofiei – primul robot “cetățean” din lume. Echipa de proiect este coordonată de Serviciul Strategii de informatizare alături de Centrul de Informare pentru Cetățeni.

Primăria Cluj-Napoca a implementat până acum 47 de proceduri și aplicații care pot fi încadrate în ceea ce înseamnă Cluj-Napoca Smart City. “Antonia” merge un pas mai departe în această viziune a orașului, deschisă tehnologiei și talentelor: funcționarul virtual va avea pentru început două roluri principale:

I. va dirija cererile online ale cetățenilor, în primă fază conform tipului de cerere bifat și învățând în timp parcursul optim pentru fiecare cetățean care interacționează cu primăria; astfel, se reduce din munca celorlalți funcționari publici prin redistribuirea instantă către serviciul corespunzător a cererii completate de către cetățean, simplificând din ce în ce mai multe procese și interacțiunea clujenilor și vizitatorilor cu primăria;

II. va ajuta cetățenii 24 de ore din 24 în interacțiunile lor cele mai frecvente cu primăria, respectiv primăriile de cartier.

Pentru prima componentă, funcționarul virtual se află în teste și va fi disponibil și operațional începând cu 15 aprilie. A doua componentă implică instalarea unui robot într-un spațiu al primăriei.

Acesta ar urma să funcționeze fără întrerupere și să poată oferi acces la serviciile publice ale Primariei, pe care în mod obișnuit clujenii le pot rezolva la Centrul de informare pentru cetățeni al municipalității clujene sau la primăriile de cartier.

Nu în ultimul rând, componenta cheie este ceea ce specialiștii numesc “machine learning” și mai departe, inteligență artificială. Sunt concepte pe care trebuie să le analizăm serios alături de comunitatea de IT a Clujului și să vedem împreună cele mai bune soluții pentru creșterea calității vieții prin tehnologie.

În strânsă legătură cu sistemul digital de gestionare a cererilor care include și aplicația My Cluj, Primăria Cluj-Napoca va lansa în curând un nou portal digital al orașului, creat prin implicarea voluntară a specialiștilor ITști clujeni.

Prin aceste proiecte, alături de celelalte aflate în dezvoltare cu variate componente de tehnologii noi, dorim să îmbunătățim comunicarea între cetățean și instituția publică și vizăm eliminarea birocrației. În ceea ce privește viitorul și progresul tehnologic, eu sunt optimist.

Roboții nu vor putea înlocui slujbe care nu există. Tehnologia nu va putea să înlocuiască toate locurile muncă, dar va crea job-uri care nu există în acest moment, astfel oamenii ar putea avea mai mult timp să se relaxeze, să petreacă timp cu familia.

De aceea, sunt încrezător că prin intermediul tehnologiei vom avea mai mult timp liber și pentru cei dragi. Vom analiza, în Consiliul Consultativ pentru Antreprenoriat, Inovare și IT (compus din reprezentanțiii clusterelor clujene de specialitate și ai FSPAC), dar și alături de comunitatea clujeană în ansamblu, aspectele la care avem acces în privința utilizării pentru cetățean a tehnologiilor avansate.

De asemenea, e important să abordăm în acest context necesitatea de redefinire a muncii, analizând implicațiile pentru variate sectoare ale societății. Este ceea ce am început deja din anul trecut, odată cu Conferința europeană pentru inovare deschisă.

Lucrăm pentru identificarea nevoilor comunităţii utilizând modelul helixului qvintuplu (în care intră administraţia locală, universităţile, mediul de afaceri, sectorul ONG și cetățenii) şi mai ales, căutăm cu prioritate tehnologii, produse şi servicii create la nivel local de oamenii din firmele autohtone.

Astfel, comunitatea poate să se dezvolte mai mult la nivel de concepere şi producere de proprietate intelectuală, tehnologii inovative şi să aibă oportunitatea de a-şi diversifica activităţile dinspre ceea ce arată studiile că fac în pondere încă prea mare, respectiv outsourcing. Altfel spus, la probleme locale căutăm soluţii locale. — În imaginea de mai jos, se poate observa circulația unui document trimis de Antonia, așa cum apare pe registratura Primăriei Cluj-Napoca. Foto: Startup Europe Week, Cluj-Napoca, Trends and Trendsetters in Deep Tech, Entrepreneurship and Policies, by Spherik Accelerator & Cluj Startup”

error: Content is protected !!