Cluj-Budapesta. Tren de mare viteză, Ungaria a investit deja 1 milion de euro. Bucureștiul construiește un spital metropolitan în … 20 de ani!

Updated on martie 22, 2018 Ungaria demonstrează că vrea să construiască o linie de cale ferată de mare viteză între Cluj și Budapesta. De la București se aude tăcere, la fel ca marile proiecte din România. Sau se aude că la București cor construi un spital metropolitan în … 20 de ani.

Ministrul Afacerilor Externe si Comertului Exterior al Ungariei, Szijjarto Peter, a declarat, joi, la Targu-Mures, ca un milion de euro s-a investit in studii de fezabilitate pentru dezvoltarea unei linii de cale ferata de mare viteza intre Cluj-Napoca si Budapesta.

Cluj-Budapesta. Tren de mare viteză, Ungaria a investit deja 1 milion de euro. Bucureștiul construiește un spital metropolitan în ... 20 de ani! 1

“Vreau sa vorbesc si despre un proiect foarte serios de dezvoltare economica. Avem o posibilitate sa facem o cale ferata cu viteza rapida intre Cluj-Napoca si Budapesta. Este un demers serios”, a spus Szijjarto Peter citat de ziare.com.

Ministrul ungar de Externe a precizat ca despre acest subiect a vorbit si cu ministrul Transporturilor, Lucian Sova.

“Am vorbit despre acest lucru cu ministrul Transporturilor aici, in Romania. Deja un milion de euro s-a investit in acest scop, pentru studiul de fezabilitate, si desigur, vom oferi informatii in continuare odata cu avansarea proiectului”, a spus Szijjarto Peter.

Ministrul roman de Externe, Teodor Melescanu, si omologul sau ungar Peter Szijjarto au convenit, in februarie, in privinta dezvoltarii unei linii de cale ferata de mare viteza intre Cluj-Napoca si Budapesta, anunta atunci ministrul ungar de Externe, citat de MTI.

Anterior, seful diplomatiei de la Budapesta declara ca infrastructura de transport in Europa se dezvolta mai ales pe caile ferate, iar proiectul unui tren de mare viteza care sa lege Budapesta prin Cluj de Bucuresti trebuie sa fie prioritar.

In Romania, din cauza infrastructurii, viteza medie a trenurilor este de 45 de kilometri la ora. La nivelul CFR SA, exista doar proiecte pentru modernizarea caii ferate pentru a se putea circula cu o viteza de 160 km/ora.

Calea ferata de mare viteza este un tip de infrastructura feroviara pe care transportul este operat semnificativ mai rapid decat pe infrastructura conventionala, prin folosirea unui sistem integrat de material rulant si linii dedicate. Desi in lume nu exista un standard armonizat, noile linii pe care trenurile de mare viteza pot circula cu peste 250 km/ora si liniile existente care permit circulatia cu peste 200 km/ora sunt in general considerate cai ferate de mare viteza.

Nelu Barbu, păurtătorul de cuvânt al Guvernului, despre spitalul metropolitan din București: “Acel teren necesar construirii Spitalului Metropolitan are o suprafață de peste 47.000 de metri pătrați, este situat în șoseaua Pipera din sectorul 2 și trece din domeniul public al statului și administrarea Societății Române de Televiziune în domeniul public al Municipiului București, iar termenul de realizare a investiției este de maximum 20 de ani”.

error: Content is protected !!