Ar trebui Clujul să preia modelul Brașovului? Două locuri de parcare pentru fiecare locuință nou construită!

(Last Updated On: March 22, 2018)

Cluj Napoca este orașul din România care a cunoscut cea mai mare dezvoltare în ultimii ani. Zeci de mii de apartamente au fost construite în oraș și în împrejurimi în ultimul deceniu, dar noilor aglomerații urbane le lipsesc un lucru esențial: parcările.

Căile de acces sunt în multe locuri prea înguste, în alte locuri drumurile nu sunt asfaltate, iar locurile de parcare sunt mult prea puține pentru a suporta volumul mare de mașini.

Blocuri înalte, cu zeci de apartamente, dar cu doar câteva locuri de parcare sunt la ordinea zilei în Cluj. Autoritățile locale ar putea să urmeze exemplul Brașovului în acest sens, acolo unde Consilierii locali au adoptat o hotărâre prin care dezvoltatorii imobiliari care vor demara noi proiecte sunt obligați să amenajeze câte două locuri de parcare pentru fiecare locuință pe care o construiesc.

Două locuri de parcare pentru fiecare locuință!

Conform hotărârii de Consiliu Local, unitatea locativă nou construită pentru care se aplică această regulă a amenajării de parcări este: locuinţa unifamilială cu acces şi lot propriu (casă), apartamentul din locuinţele semicolective cu acces propriu şi lot folosit în comun, apartamentul din locuinţele colective cu acces şi lot folosit în comun, informează bzb.ro

Un motiv pentru care a fost pregătit acest proiect ţine de trendul ascendent în ceea ce priveşte numărul de maşini raportat la numărul de locuitori.

„Pentru anii 2020 – 2025 – 2030 se prevede că numărul de vehicule deţinute, este posibil să se dubleze, dacă rata curentă a acestui număr se menţine, ajungându-se astfel de la 245 de vehicule la 1.000 de locuitori în anul 2014 la 334 de vehicule la 1.000 de locuitori în anul 2020”, se arată în proiectul de hotărâre.

În condițiile în care doar anul acesta ar urma să fie finalizate 4.400 de locuințe în Cluj Napoca și împrejurimi, autoritățile locale ar putea să adopte și ele hotărâri asemănătoare.