Cluj: RECORD în România! „Primul Certificat de urbanism, in format electronic, emis in 24 de ore!!”

Updated on aprilie 13, 2017 Primăria Cluj a emis un certificat de urbanism în 14 de ore, record pentru administrația din România. Primăria a făcut public și pașii de urmat.

Pe Facebook, Emil Boc a scris joi: „Primul Certificat de urbanism, in format electronic, emis in 24 de ore!!

Cluj: RECORD în România! „Primul Certificat de urbanism, in format electronic, emis in 24 de ore!!” 1 Cluj: RECORD în România! „Primul Certificat de urbanism, in format electronic, emis in 24 de ore!!” 2 Cluj: RECORD în România! „Primul Certificat de urbanism, in format electronic, emis in 24 de ore!!” 3

Primaria Municipiului Cluj-Napoca, in urma depunerii solicitarilor in format electronic, emite certificate de urbanism si alte documente in materie de urbanism in format electronic. Primul certificat de urbanism a fost solicitat in data de 11 aprilie si a fost emis in 12 aprilie.

Pe aceasta cale dorim sa scurtam timpul de emitere a documentatiilor de urbanism, iar cetatenii sa economiseasca timp si bani”.

Primăria Cluj-Napoca oferă cetățenilor posibilitatea de a solicita emiterea în format electronic, prin intermediul platformei http://edirect.e-guvernare.ro, a următoarelor documente: certificate de urbanism (și prelungirea acestora), prelungirea autorizaţiilor de construire/desfiinţare, avize/acorduri. De asemenea, cetățenii municipiului pot comunica online începerea execuției lucrărilor, tot prin intermediul platformei menționate mai sus.

Pentru acest lucru, este necesară parcurgerea pașilor enumeraţi mai jos și prezentați în montajul video.
Acesta este un nou pas în digitalizarea activităţii Primăriei Cluj-Napoca. Dorim să fim prima Primărie din țară care pune la dispoziția cetățenilor mijloace moderne de emitere a documentelor administrative, economisindu-se astfel timp pentru cetăţeni în relația cu administrația publică locală.

Primăria municipiului Cluj-Napoca oferă cetăţenilor, totodată, posibilitatea de a achita online taxele de urbanism, pe site-ul Primăriei www.primariaclujnapoca.ro, secţiunea Plăţi online.

PAȘI:
Pasul 1. Se accesează platforma https://edirect.e-guvernare.ro
Pasul 2. Crearea contului
Se merge la secțiunea CONT NOU-Cont persoană fizică-se completează rubricile din secțiune cu datele personale; se alege un nume de utilizator și o parolă. Confirmarea creării contului se primește pe adresa de email indicată de către solicitant. Se accesează link-ul primit în email-ul de confirmare, contul fiind astfel creat.

Pasul 3. Intrare in sistem – CONECTARE
• Se merge la Secțiunea CONECTARE
• La Secțiunea Autentificaţi-vă cu, se selectează eDirect
• La Secțiunea Selectare tip cont, se bifează Cont personal
• Se completează numele de utilizator și parola, se bifează secțiunea Nu sunt robot.

Pasul 4. Depunerea documentațiilor
Se accesează Creează solicitare. La secțiunea Localitate se selectează Cluj-Napoca. La secțiunea Procedură se găsesc informații legate de documentația care trebuie depusă pentru eliberarea fiecărui tip de document, iar la secțiunea Acțiune se poate încărca documentația respectivă. Unde acest lucru se impune, documentaţia ataşată trebuie să fie semnată electronic.

După încărcarea documentației, dacă este cazul, pot fi transmise Observaţii în rubrica dedicată. Apoi se apasă butonul Lansează solicitare şi astfel documentația a fost depusă. Apare imediat o notificare: „Solicitarea cu nr.PISEG # …. împreună cu documentele depuse a fost înregistrată cu succes.”

Pasul 5. Preluarea documentației
După descărcarea documentelor de către Serviciul de specialitate şi înregistrarea solicitării în Sistemul Intern de management al documentelor (INFOCET), se primeşte de către cetăţean prin email un mesaj prin care i se comunică atât numărul de înregistrare generat de către platforma edirect.e-guvernare.ro (numărul PISEG), cât și numărul de înregistrare intern, generat de către Sistemul intern al Primăriei de management al documentelor (INFOCET).

Pasul 6. Stadiul soluționării cererii poate fi urmărit atât pe platforma edirect.e-guvernare.ro la secțiunea Solicitările mele (folosind numărul PISEG) cât și pe site-ul Primăriei, folosind numărul de înregistrare intern primit (numărul din INFOCET) la Rubrica Servicii online /Registratura.

Pasul 7. După soluţionarea solicitării şi urcarea documentelor de către Serviciul de Specialitate pe platforma edirect.e-guvernare.ro, cetăţeanul primeşte prin email un mesaj prin care este înștiințat că solicitarea i-a fost soluționată. Documentul final poate fi descărcat de pe platformă.

Vezi aici Video:

Simplu?

Advertisements
error: Content is protected !!