Ești de acord? „Poluarea la Cluj a devenit insuportabilă. Pe străzi și trotuare (murdare ca vai de ele) respiri doar noxe. Să ai o mașină în Cluj sau în alte orașe comparabile trebuie să devină un lux. Nu ai loc de parcare, nu îți cumperi mașină. Punct”

Updated on ianuarie 12, 2017 Orașul Cluj Napoca începe să devină din ce în ce mai sufocant, iar acest lucru are efecte și asupra aerului pe care îl respirăm. Numărul alarmant de mare de mașini care circulă în oraș îi împinge pe cetățeni să ceară autorităților să ia măsuri.

Pe Facebook,  Adrian Papahagi a scris: „Poluarea la Cluj a devenit insuportabilă. Pe străzi și trotuare (murdare ca vai de ele) respiri doar noxe. Traficul e congestionat la orice oră, mașini vechi și poluante circulă de parcă nu ar exista norme de mediu, ITP și altele asemenea. Mașinile sunt parcate aiurea, fără să aibă amenzi în parbriz.

Ești de acord? „Poluarea la Cluj a devenit insuportabilă. Pe străzi și trotuare (murdare ca vai de ele) respiri doar noxe. Să ai o mașină în Cluj sau în alte orașe comparabile trebuie să devină un lux. Nu ai loc de parcare, nu îți cumperi mașină. Punct” 1

Nu există nicio strategie pentru a limita acest trafic.

Să ai o mașină în Cluj sau în alte orașe comparabile trebuie să devină un lux. Nu ai loc de parcare, nu îți cumperi mașină. Punct.
La Paris, orașul cu cel mai inteligent transport public din lume, 60% din populație nu posedă automobil.

La Londra, plătești 11,5 lire (“congestion charge”) ca să intri cu mașina în centru în zilele și orele de lucru.
La Roma, există o “zonă de trafic limitat”, în care nu pot circula mașinile private.
Peste tot în Occident, inclusiv în Ungaria, parcările costă enorm (2-6 euro/oră), iar parcarea ilegală este de neconceput. Cel mai adesea, parcarea la suprafață este limitată la 2 ore.

Am străbătut în această iarnă Europa: Ungaria, Austria, Germania, Franța.
Nu am văzut niciunde atâtea mașini vechi și poluante, nu am respirat niciunde un aer atât de toxic, nu am văzut niciunde atâta haos și străzi sau trotuare atât de murdare ca la Cluj.

Ne vrem oraș european de 5 stele, hai să imităm un oraș european de 5 stele. Nu e nevoie să inventăm nimic. E destul să imităm ce se face la Strasbourg sau la Salzburg.

Știu că sunt citit. Îi întreb deci pe Emil Boc (Ovidiu Cimpean poate transmite), pe deputații și senatorii Clujului, și în special pe cei care și-au făcut din ecologie program politic (Adrian Dohotaru, Mihai Goțiu de la USR) ce au de gând să facă la nivel local/național pentru a gestiona traficul, a elimina staționarea ilegală (tratată cu indulgență) și a limita poluarea fără precedent? Cum au de gând să elimine mașinile vechi și poluante din circulație?

Cum se gândesc să redea clujenilor centrul orașului? Există vreo strategie de gestionare a traficului și a transportului public la nivel metropolitan?

PS: Primăria Cluj primește o bilă albă pentru ameliorarea vizibilă a transportului public. Avem cele mai moderne troleibuze, autobuze și tramvaie din țară (dar încă prea puține). A venit vremea să se pună ordine în parcări și în traficul din centru.

Un pic de curaj, domnilor. Veți pierde mii de voturi, dar veți câștiga zeci de mii în plus”.

error: Content is protected !!