Updated on ianuarie 11, 2016 După avionul Blue Air care a ieșit de pe pistă săptămâna trecută, alte trei aeronave au avut probleme, la Cluj, cu aterizarea pe timp de vreme rea.
Reprezentanții Aeroportului Internațional Cluj Napoca susțin că există un sistem de aterizare pe timp de ceață, de tip ILS 2, dar cu toate acestea avioanele fie încearcă de mai multe ori să ajungă pe pistă, fie zboară mai departe spre Târgu Mureș sau Sibiu.
Un oficial de la Consiliul Județean Cluj a declarat, pentru evz.ro, că atunci când s-a montat acest sistem, reprezentanții aeroportului și cei ai firmei care a proiectat sistemul au dat asigurări că acesta va opera și în condiții extreme. „Ne-au spus că avioanele pot ateriza și cu un cearceaf pe geam și să fim de acord cu această investiție”, a declarat sursa citată.
La doar o zi de la incidentul cu Blue air, vineri seara, alte trei avioane de linie, două ale companiei Wizz Air și unul al Tarom, au încercat de mai multe ori să aterizeze la Cluj.
Cursa de Malmo, care trebuia să aterizeze la ora 22.25, a ocolit de patru ori zona Aeroportului Cluj Napoca în încercarea de a găsi o „fereastră” în plafonul de ceață. În cele din urmă, piloții au renunțat și au plecat spre Târgu Mureș.
[ads2]
A doua cursă, de la Londra, a fost cu mai mult noroc. La al treilea ocol, piloții au reușit să aterizeze printr-o ”fereastră” în plafonul de ceață.
Și cursa Tarom de București a reușit să aterizeze, tot la a treia încercare, la scurt timp, după avionul care a sosit de la Londra