Updated on decembrie 16, 2015 Un eveniment de poveste, aflat la a șaptea ediție a avut loc în perioada 12-13 decembrie 2015, la Casa Universitarilor din București, respectiv Târgul cadourilor de design, Marche de Noel. Alături de colecțiile impresionante de bijuterii, creații vestimentare, artă și decorațiuni, între numele mari ale designerilor și creatorilor premiați și nominalizați în cadrul celor mai rafinate, dar totodată și sofisticate contexte, artista din Cluj-Napoca, Adriana Goilav, a expus câteva piese vestimentare din propriile creații.
Concepute într-o notă de rafinament și eleganță, piesele vestimentare respectă linia corpului, subliniind-o prin fluiditatea și transparența materialelor, țesute parcă din in topit și mătase. Piesele colecției, aduse din centrul istoric al orașului Cluj-Napoca, respectiv din atelierul creatoarei Adrianei Goilav, unde ingerința naturalului în arhitectură, simplu subliniată prin câteva trunchiuri de mesteceni, ascunde colecția impresionantă, propusă parcă, într-o notă regală, pentru simbolul căpriorului, din fascinanta poveste de Crăciun, Marche de Noel.
În cadrul primei ediții a festivalului de Design din Cluj-Napoca, intitulat ZAIN- Design Expressions, arhitecți, designeri și artiști plastici, cu multă creativitate și originalitate, au paginat în interiorul edificiului, respectiv a clădirii centrale a expoziției, o nouă filă în cadrul albumului evenimentelor artistice dedicate orașului, respectiv Cluj- Capitală Europeană a Tineretului.
Între evenimentele primei ediții, publicul iubitor de artă a asistat la conferințe, prezentări, expoziții, spectacole de lumini și vestimentare.
Creatoarea de modă, Adriana Goilav, absolventă a Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca, cu o fascinantă activitate în domeniul vestimentar, a fost prezentă în cadrul edițiilor și festivalurilor din domeniul Fashion. Fost lector univ. dr. la secția de Design vestimentar din cadrul Facultății de Istorie a Universității “Lucian Blaga“ din Sibiu, creatoarea a fost invitată ca participant în cadrul festivalului, propunând o semnificativă colecție citadină, cu un imprimeu textil geometric, desen ce introduce vizitatorul în universul construit, calculat și liniar al design-ului.
In contextul evenimentelor desfășurate la Cluj-Napoca în perioada 13-15 octombrie 2015, firme de renume național și internațional s-au reîntâlnit în același spațiu al sălilor Hotelului Napoca, în cadrul conferințelor Business Days.
Privind din propria-mi perspectivă, în calitate de prezentator al colecției, notez, creionând prin câteva linii, direcțiile principale pe care s-a axat artista Adriana Goilav. Piesele colecției expuse în perioada evenimentului, pornesc de la un joc de linii și geometrisme, suprapuse peste țesătura unor forme simple. Creatoarea a pornit de la ideea că simplitatea înseamnă eleganță.
Crearea unor noi forme, indescrise, tesute in fir auriu, presupun un important accent cromatic în transparența și fluiditatea formelor. Linia elegantă propune redescoperirea frumuseții și a feminității, respectiv dezvelirea corpului feminin prin tranparența țesăturii.
Jocul de geometrisme, în imprimeul cămășilor este accesorizat cu o linie simplă și clasică a pantalonilor. Scenografia creată pentru eveniment presupune inspirație, creativitate și strălucire în fizionomia măștilor din aluminiu, prezente în sala hotelului.
Creațiile vestimentare au fost accesorizate cu măști ce poartă căști, ascultând parcă armonia sunetelor sau măști ce poartă binoclu și privesc entuziasmate la show-ul creatoarei Adriana Goilav, ca printr-un obiectiv. Atenți la studiile de personaje cu măști, oamenii de afaceri, servind un ness, sunt amuzați în cadrul conferințelor Business Days de întâmplări joviale, situații ce le-au adus zâmbetul pe buze.
Distinsă în imaginea creată, Adriana Goilav propune eleganță și rafinament, prin piesele colecției semnate. Piesele amintesc succesiv de diferite perioade istorice: de la anii ´70-´80, cu pliuri și forme simple, în nuanțe de brun și albastru, până la lumea Egiptului antic, prin imprimeul textil al uneia dintre cămășile expuse sau chiar linia plină de eleganță, în tonalități de alb și auriu, ce amintește de feeria, sublimul și farmecul basmelor.
Adevărate bijuterii de artă, piesele feminine, create din voal și țesute în fir de aur, poartă semnătura artistei și asigură, prin transparență, lizibilitatea citirii siluetelor corpurilor feminine.
Într-o eventuală și personală interpretare, urechile măștilor din folie de aluminiu ascund forme de prăjituri, ce amintesc de un diplomat al unui distins om de afaceri sau poate, acea formă poziționată în zona ochilor, ce direcționează privitorul spre un “happy ness”, în pauza de cafea a evenimentelor Business days-urilor mondene ale societății actuale.
Cartea de vizită poartă semnătura artistei, simplă și elegantă, prin transparență. Cartea de vizită și masca ascund în numele artistei o altă carte ce a conferit artistei titlul de doctor în Arte plastice și decorative, respectiv lucrarea de cercetare a legendarului portret al lui Dorian Gray.
Patruzeci de piese însumează colecția vestimentară dispusă pe pavimentul sălii Roma a Hotelului Napoca, unde, jucând pe teren propriu, modelele, într-un show de excepție, poartă cu multă senzualitate fiecare piesă a colecției.
Anemona Maria Frate