Updated on septembrie 23, 2015 Primarul Horia Șulea a oferit mai multe detalii în privința modificărilor care vor avea loc pe DN1 în localitatea Florești pentru fluidizarea traficului.
Printre cele mai importante schimbări sunt introducerea semafoarelor inteligente care vor număra mașinile aflate în trafic, interzicerea virajului la stânga și construirea unui sens giratoriu în zona BMW și la Polus. Acesta va oferi posibilitatea de a întoarce celor care ies din sat și nu mai pot vira la stânga pentru a intra pe străzile laterale.
„Se introduce o semaforizare inteligenta, fara timpi, atemporizata, semafoare inteligente, care numara efectiv masinile din trafic. Lucrare finantata din bugetul local. Vor fi semaforizate intersectiile: DN1 – Plopilor, DN1 – Somesului/Poligonului, DN1 – Cetatii. Trecerile de pietoni, unde e cazul, vor fi mutate in amonte de intersectie. Se asigura traversarea DN1 de pietoni in conditii de maxima siguranta. Din DN1 se va interzice virajul la stanga. Blocajele au loc mai ales din cauza blocarii benzii 2 de cei ce vireaza stanga din DN1, banda 1 fiind sugrumata. Din strazile laterale se va putea vira atat la stanga cat si dreapta. Pe verde continuu spre Cluj si pe verde intermitent cu acordare prioritate la pietonii spre Gilau.
Interzis virajul la stanga asa ca DRDP, administratorul DN1, singurii ce pot face asemenea lucrari sau marcaje stradale ori reparatii la biscuitii de pe margine (ne-am fi dorit sa fim noi administratorii acestui sector de drum, am cerut acest lucru dar nu si s-a permis), monteaza un sens giratoriu in zona BMW si la Polus, inainte de pod va fi creat un punct de intoarcere. Ambele pe 2 benzi. Se largeste sensul de la Primarie tot pe 2 benzi. Se mai are in vedere de catre DRDP crearea unui punct de intoarcere la iesirea din Floresti, partea de Vest si inca un sens giratoriu in zona intersectiei DN cu Cetatii„, a scris primarul pe facebook.
„Avem certitudinea ca modificarile vor duce la fluidizarea traficului. Stiu ca multi au dubii, dar va asigur ca toate simularile indica acest lucru. Nu e ceva inventat de noi, avem exemple nenumarate din Occident. Stiu ca multi stramba din nas legat de faptul ca vor merge inca un kilometru, dar e de preferat acest lucru decat a avea un trafic blocat. In alte tari mergi cate 5-7 kilometri pentru a intoarce.
„Virajul la stanga e pacatos pentru fluiditatea traficului. La Polus am dorit o subtraversare a podului pentru a cuprinde traficul din Polus spre Floresti, dar nu s-a permis acest aspect din cauza gabaritului de inaltime. Se va merge mai departe pana la Nodul N. Punctul de intoarcere e gandit pentru a fluidiza circulatia in zona Metro, de unde virajul la stanga al autoturismelor si mai ales al masinilor de gabarit, care va fi interzis complet, pune mari probleme traficului.
Ne gandim la inca un sens in zona Cetatii, acolo avem probleme legate de raza giratiei. Sper sa reusim. La giratia din centrul satului vom largi artera la 2 benzi. Suntem ingraditi de normative, chiar si cele doua benzi din Floresti sunt la limita acceptabila”, a declarat Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj.
Primarul Horia Șulea a mai oferit informații și în privința centurii ocolitoare a Floreștiului.
„Indiferent cat ar vrea unii, nici pe Nord, nici pe Sud nu avem nici Centura nici Ocolitoare. INCA! Pe Nord avem un DRUM DE EXPLOATATIE AGRICOLA, realizat pe bani euroopeni, caruia inca nu i se poate schimba destinatia. Va fi reparat, la nivel de drum exploatatie agricola, fiind in garantie. In primavara vrem sa il asfaltam, largi, si a-i reabilita infrastructura.
Pe NORD avem un DRUM COMUNAL, ce leaga vatra satului de zona de NE a comunei. Drumul de Ocolire ce va face legatura cu mun Cluj Napoca langa depoul CTP de tramvaie, drum modern, asfaltat, cu trotuare, bretele, giratii, va trece aproximativ prin aceeasi zona. Sper ca in toamna aceasta sa intram in licitatia pentru realizarea sa. Pana atunci avem grija de drumul comunal si il mai imbunatatim.
Ca ambele drumuri sunt folosite ca varianta pentru DN1 e corect”.