Updated on septembrie 21, 2015
Marți are loc Marșul Bicicliștilor Clujeni, dedicat special Săptămânii Europene a Mobilității (SEM) și Zilei Europene Fără Mașini (ZEFM), la care sunt așteptați sute de bicicliști clujeni.
Startul evenimentului se va da în Piața Unirii, începând cu ora 18:00, marșul urmând să dureze circa o oră și jumătate.
”Traseul vizeaza de aceasta data zona centrala si cartierul Manastur si Grigorescu, cu plecare si final in p-ta Unirii. Concret, traseul este: P-ta Unirii – bd.Eroilor – p-ta A.Iancu – Cl.Dorobantilor – str.Petofi Sandor – bd.21 Decembrie 1989 – str.R.Ferdinand – str.G.Baritiu – Parcul Central – pod Napoca – str.Gen.E.Grigorescu – str.Donath – str.Miraslau – Bd.1 Decembrie 1918 – str.Bucium – intersectie cu str.Primaverii – str.Bucium – Cl.Floresti – str.Plopilor – parcul Rozelor – pista biciclete malul Somesului – str.Uzinei Electrice – str.Stadion – Parcul Central – str.E.Isac – str.Republicii – str.Gh.Sincai – str.A.Iancu – str.Universitatii – p-ta Unirii.
Este o noua ocazie de intalnire, cunoastere si pedalare in comun a biciclistilor clujeni, dar mai ales o ocazie de a reaminti autoritatilor locale, publicului si presei de nevoia promovarii utilizarii bicicletei ca mijloc cotidian de transport in oras, componenta esentiala a mobilitatii urbane durabile si alternativa viabila la transportul automobilistic, alaturi de transportul in comun si deplasarea pietonala.
Este o ocazie mai speciala pentru ca aceasta editie a marsului este dedicata Saptamanii Europene a Mobilitatii 2015, care se desfasoara in 16-22 septembrie, culminand in 22 septembrie cu Ziua Europeana Fara Masini, si este si aniversarea a 8 ani de marsuri lunare ale biciclistilor clujeni, o aniversare trista, pentru ca era de dorit sa nu mai fie nevoie de ele, sa o fi luat deja autoritatile locale in directia buna si publicul sa nu mai simta nevoia de proteste…
Acest mars se va si desfasura intr-un mod mai special: Se va merge pe pistele de biciclete realizate de Primarie, ca participantii sa testeze calitatea lor, urmand apoi sa completeze un chestionar in care vor acorda note pe multiple criterii acestor piste cu si fara ghilimele, deoarece au multe aspcte intens criticate de comunitatea biciclistilor insa Primaria sustine ca sunt acceptabile iar Politia rutiera se pare ca le-a si avizat, desi multe sunt un adevarat pericol public pentru biciclisti si nu numai.
Participantii isi exprima din nou ingrijorarea fata de lipsa de transparenta a autoritatilor locale, care nu au prezantat si cu atat mai putin supus vreodata dezbaterii publice planurile de noi piste de biciclete pe strazi precum Horea, Avram Iancu sau Corneliu Coposu, si fata de calitatea redusa a majoritatii pistelor de biciclete mai vechi si mai noi, existand uneori deficiente calitative grave la noile piste si mentinandu-se nerezolvate probleme la pistele vechi, de la latimea insuficenta la lipsa de continuitate, de la prezenta diverselor obstacole la marcaje si indicatoare rutiere lipsa sau gresit amplasate, ce pun in pericol biciclistii si alti participanti la traficul rutier”, au transmis organizatorii marșului, Clubul de Cicloturism Napoca.