Aeroportul Cluj cercetat de Comisia Europeana. Autoritatile ar fi acordat ilegal ajutoare pentru Wizz Air

Updated on august 1, 2015 Comisia Europeană a demarat două investigaţii pentru a stabili dacă măsurile adoptate în favoarea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, Aeroportului Transilvania Târgu Mureş şi a transportatorilor care le utilizează (în principal Wizz Air) sunt conforme normelor UE privind ajutoarele de stat

Investigaţiile vizează îndeosebi taxele de marketing plătite companiei Wizz Air de către Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca şi tarifele aeroportuare reduse oferite de Aeroportul Transilvania Târgu Mureş transportatorilor aerieni care operează zboruri de pe aeroportul respective, a anunţat Comisia, într-un comunicat.

În plus, Comisia va examina şi subvenţiile primite, la rândul lor, de aeroporturi din partea autorităţilor locale. Iniţierea procedurilor le oferă părţilor interesate posibilitatea de a prezenta observaţii privind măsurile evaluate, fără a aduce atingere rezultatului investigaţiei, spun cei de la Ziarul Financiar.

Directorul Aeroportului Internațional ‘Avram Iancu’ din Cluj, David Ciceo, a declarat vineri că va pune la dispoziția anchetatorilor toate actele necesare anchetei inițiate de Comisia Europeană, în urma unei plângeri potrivit căreia aeroportul ar fi acordat un ajutor de stat ilegal operatorului aerian Wizz Air, în timp ce instituția aeroportuară ar fi beneficiat, la rândul său, de un ajutor de stat de la Consiliul Județean Cluj, sub formă de finanțare publică.

‘Este vorba de o reclamație neadevărată. Noi sprijinim această investigație, vom pune toate actele la dispoziție și se va dovedi că Aeroportul Cluj și Consiliul Județean Cluj a respectat integral legislația europeană în vigoare’, a spus directorul aeroportului clujean, pentru AGERPRES.

David Ciceo a mai mai amintit că o anchetă similară s-a desfășurat la aeroportul din Timișoara și că rezultatele nu se cunosc nici astăzi.

‘Pot să vă mai spun că la Timișoara au început investigația în 2011 și nu există niciun rezultat încă, deci este posibil să dureze 5 sau 6 ani. După rezultat există posibilitatea de apel, deci probabil după 10-15 ani vom avea un răspuns’, a spus Ciceo.

Aeroportul Internațional Cluj-Napoca, al doilea din România ca importanță, este exploatat de o întreprindere deținută integral de Consiliul Județean Cluj. În 2014, a deservit aproximativ 1,2 milioane de pasageri. Comisia a primit o plângere potrivit căreia aeroportul a acordat un ajutor de stat ilegal operatorului aerian Wizz Air, prin intermediul unor condiții avantajoase în cadrul anumitor acorduri încheiate între companie și aeroport, în timp ce aeroportul a beneficiat, la rândul său, de un ajutor de stat de la Consiliul Județean Cluj, sub formă de finanțare publică.

Advertisements
error: Content is protected !!