Updated on iulie 29, 2015 Clujul este cunoscut ca fiind unul din orașele cu cel mai curat aer din Europa. Pentru a păstra o calitate ridicată a aerului, Primăria a deci să cumpere mai multe autobuze electrice.
Astăzi, 29 iulie, a fost semnat contractul pentru primele 10 autobuze electrice în cadrul proiectului „Inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare, in municipiul Cluj-Napoca”.
“In cadrul Programului de cooperare elvetiano-roman, municipiul Cluj-Napoca beneficiaza de finantare pentru trei proiecte: primul urmareste modernizarea si extinderea iluminatului public si a sistemului de iluminat in doua cladiri ale Primariei municipiului Cluj-Napoca, folosind tehnologia LED – este proiectul pentru care am semnat acordurile pe 9 iulie anul acesta si care are o valoare de peste 1,8 milioane de franci elvetieni, anunta curierulnational.ro.
Prin al doilea proiect, cel pe care il semnam astazi, vechile autobuze diesel, zgomotoase si poluante, care inca mai circula prin oras, vor fi inlocuite cu autobuze electrice, silentioase si cu emisii minime de bioxid de carbon, cu doua statii de incarcare. Este proiectul cel mai mare ca valoare, de 7,6 milioane de franci elvetieni (32 de milioane de lei) si speram ca, in acest fel, clujenii vor fi incurajati sa-si lase masinile acasa si sa foloseasca mai mult transportul in comun.
Al treilea proiect, pe care speram ca il vom semna in curand, vizeaza tot eficienta energetica si va consta in reabilitarea termica a unor unitati de invatamant preuniversitar din Cluj-Napoca”, a declarat doamna secretar de stat Sirma Caraman.
Bugetul total al proiectului este de 7.596.398 de franci elvetieni (echivalentul a 32.094.021,91 de lei), din care contributia elvetiana nerambursabila este de 6.456.938 de franci elvetieni (echivalentul a 27.279.917,35 de lei), reprezentand 85% din costurile eligibile.
Perioada de implementare este de 24 de luni, timp in care vor fi achizitionate 10 autobuze electrice si vor fi realizate 3 statii de incarcare: doua pentru alimentarea zilnica a autobuzelor si una in depozitul de serviciu (la capatul liniei 3), pentru activitatile de service si intretinere.