Updated on februarie 20, 2015 Încă de pe acum, marile companii din Cluj au început să îi recruteze pe studenții din anii terminali, care vor absolvi facultatea sau masteratul la vară.
Clujul a ajuns în situația în care creșterea sa economică poate fi încetinită, paradoxal, de lipsa forței de muncă. Domeniul IT este cel mai bun exemplu în acest sens. În acest context, universitățile fac mari eforturi pentru a atrage noi studenți la acele specializări care au trecere pe piața muncii.
Oferte pentru studenții care vor absolvi la vară
Companiile clujene au început deja recrutarea tinerilor care vor absolvi facultățile în vara acestui an. Pe lângă campaniile personalizate, cei mai importanți jucători și-au anunțat participarea la cele două ediții ale Târgului de Cariere, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate recrutării de personal. Una dintre aceste ediții va fi dedicată special domeniului IT&C, anunta Romania Libera.
”Târgul de Cariere (TdC) anunță două noi ediții la Cluj, una dedicată industriei de IT și una cu caracter generalist, cu oferte de joburi și internship-uri în toate domeniile.
Evenimentele vor avea loc la Casa de Cultură a Studenților în perioada 12-15 mai, în prezența a circa 70 de angajatori și a cel puțin 7.500 de tineri candidați, cu și fără experiență de muncă. În această primăvară Târgul de Cariere sărbătorește realizarea a 100 de ediții. Aniversarea va fi marcată prin evenimente speciale la Cluj, de unde a pornit Târgul de Cariere în 2006 și unde au avut loc 24 dintre cele 100 de ediții ale evenimentului”, spun organizatorii.
1.500 de slujbe și de stagii profesionale oferite la un singur târg de cariere
O premieră este și prezența la TdC a companiei Intacct Development, care, conform declarațiilor managerului Marian Crișan, așteaptă să întâlnească la TdC „candidați vorbitori de limbă engleză, indiferent de nivelul lor de experiență”.
Pentru această primăvară Târgul de Cariere și-a propus să depășească ținta de 1.500 de oportunități de carieră oferite. „La TdC așteptăm cel puțin 7.500 de clujeni, cărora le-am pregătit o campanie complexă de informare, derulată cu ajutorul partenerilor noștri și printr-o multitudine de canale: presă scrisă, radio, TV, online, outdoor, promovare în campus, în spațiile publice și comerciale”, spun organizatorii.