Cluj-Bucuresti intr-un timp record? “Ar fi elegant sa fac 3 ore pana la Cluj cu masina. Sper sa apuc vremurile acestea”

Updated on octombrie 21, 2014

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, speră să scurteze drumurile sale şi ale clujenilor spre capitală.

autostrada

„Dezvoltarea infrastructurii de trans­port a fost la mâna influ­enţelor de toate naturile, de la influenţe politice la influenţe economice. Acum avem un document la care indiferent cine va fi aici, va trebui să se raporteze la el şi la exi­genţele pe care el le impune”, spune Ioan Rus, ministrul Transporturilor, vorbind despre Master Planul General de Trans­port, un document pe care statul a plătit circa 2 mil. euro şi care arată prio­rită­ţile României în materie de infrastructură până în 2030, care a fost prezentat de cu­rând, în timpul mandatului său.

Clujeanul vorbeşte astfel despre lipsa de continuitate care a exis­tat în ultimii ani în ceea ce priveşte proiectele Mi­nisterului Transporturilor, fieca­re nou ministru, schimbat odată la câteva luni, venind cu propriile idei şi viziuni privind dez­voltarea infrastructurii locale. Iar acest lucru s-a văzut în blocarea proiectelor şi în faptul că acum România are doar 644 km de autostradă, iar trenurile de călători circulă în medie cu doar 43 km/h.

„Fac 6 ore până la Cluj (cu maşina – n.red.). Ar fi elegant să faci 3. Sper să apuc şi vre­mea când să fac 3 ore până la Cluj, pentru că sunt 400 kilometri. (…) Sper să apuc vremurile aces­tea ca ministru la transporturi.”, spune Rus.Master planul de transport este subiectul fier­binte din ultimele săptămâni care a primit nume­roase critici din partea opiniei publice, în prin­cipal pentru că a transformat mai multe au­tostrăzi în drumuri expres. Astfel, Master Planul General de Transport a schimbat la 180 de grade harta cu propunerile de construcţie de drumuri prezentată în urmă cu mai puţin de un an tot de guvernul Ponta. Sub acelaşi guvern, doi miniştri diferiţi ai transporturilor, Dan Şova şi Ioan Rus, au ieşit la înaintare cu două hărţi de autostrăzi total diferite: dacă primul promitea 2.400 de kilometri de auto­străzi în şase ani, al doilea spune că până în 2030 se vor construi doar 650 km de autostrăzi, plus alţi 2.200 km de drumuri expres. (sursa: ziuadecj.ro)

Proiectul nu este încă definitivat.Până pe 30 octombrie, el este în dezbatere publică.

Master Planul va sta la baza planificării investițiilor în transporturi până în 2030 și este necesar pentru atragerea fondurilor europene în sectorul de profil în intervalul 2014- 2020, compania americană AECOM fiind consultantul statului român pentru realizarea documentului.

error: Content is protected !!