Updated on octombrie 24, 2014
Tichetul de parcare s-ar putea transforma în bilet de autobuz pentru şoferii care îşi vor lăsa maşinile la periferia oraşului. Proiectul ar putea să fie implementat la Cluj, unde criza locurilor de parcare face ca doar un şofer din patru să găsească un loc liber în centrul oraşului la orele de vârf. Costurile ar fi de două ori mai mici pentru şoferi, deoarece o oră de parcare într-un parking aflat la periferie costă un leu, jumătate faţă de preţul din centru.
foto: primaria cluj
“Persoanele care parchează în parkingul de la Sala Polivalentă sau de la stadion să poată beneficia de transport gratuit, pe o linie centralăn în baza tichetului de parcare. Interesul este de a degreva zona centrală şi de a scoate cât mai multe maşini din zona centrală”, a explicat Dorin Bota, consilier local.
Într-o primă etapă, această propunere s-ar aplica pentru două parkinguri subterane, ce însumează 700 de locuri. Aflate la subsolul stadionului Cluj Arena, respectiv al Sălii Polivalente, acestea sunt amplasate la 2 km de centrul oraşului Cluj-Napoca. Tarifele de parcare sunt şi ele atractive pentru şoferi, fiind de două ori mai mici decât cele din centru.
“Capacitatea parcării este de 303 locuri. Avem tarife şi pe zi, 1 leu pe oră şi pe intervalul de noapte, 2 lei pentru întreaga noapte şi abonament 15 lei, pe toată lună. Parcarea este păzită, are camere de supravegheat”, a precizat Radu Raţiu, administratorul Cluj Arena.
Şoferii ar mai avea de parcurs până în centrul oraşului două sau trei staţii cu tramvaiul ori autobuzul.
“N-ar mai fi aşa aglomerat Clujul şi s-ar circula mai bine. Îi foarte aglomerat. Sunt puţine locuri de parcare la câte maşini avem în Cluj”, a spus un şofer.
“Ar fi foarte bine că şi aşa în timpul săptămânii nu stă nimeni în ele. S-ar folosi foarte bine. RATUC-ul ce ar pierde că din abonamentele acelea s-ar despăgui şi ar fi OK”, crede altul. (sursa: digi24.ro)
În acest moment, în centrul Clujului sunt disponibile doar 3.250 de locuri de parcare.
“Există, în acest moment, o serie de studii care sunt în curs de desfăşurare la Primărie, inclusiv partea de calcul şi analiză a posibilităţii transformării tichetului de parcare din parkingurile aflate la periferie, cum este cel de la Cluj Arena, într-o modalitate în care să permită accesul la transpotul în comun”, a afirmat Oana Buzatu, purtător de cuvânt al primăriei clujene.
După implementarea acestui proiect, consilierii locali vor cere şi înfiinţarea unei linii de transport în comun, care să lege parkingurile de la periferie cu centrul oraşului.