Unda verde pentru Centura Floresti – Cluj-Napoca

Updated on septembrie 8, 2014 Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a decis luni respingerea contestaţiei depusă de Civitas Proiectare SRL privind licitaţia pentru atribuirea serviciilor de proiectare pentru centura care va lega localitatea Floreşti de Cluj-Napoca.

“În baza prevederilor legale aplicabile, Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor decide: În temeiul art. 278 alin. (5) şi alin. (6) din OUG nr. 34/2006, cu modificările şi completările ulterioare, pentru considerentele evocate în motivarea prezentei, respinge ca tardivă contestaţia formulată de Civitas Proiectare SRL, în contradictoriu cu comuna Floreşti şi dispune continuarea procedurii de atribuire. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare”, se arată în actul CNSC.

777

În aceste condiţii, practic, CNSC a dat dreptate comisiei de licitaţie de la nivelul Unităţii Administrativ-Teritoriale (UAT) Floreşti privind licitaţia amintită. În perioada imediat următoare primăria va lua legătura cu societatea Luca Way pentru a demara lucrările.

Primarul comunei Floreşti, Horea Şulea, afirmă că această centură va costa maxim 7 milioane de euro. Comuna nu primeşte niciun ban de la Guvern pentru această lucrare, deşi tronsonul Floreşti-Cluj al DN 1 figurează ca punct negru pe harta riscurilor rutiere a Companiei Naţionale de Autostrăzi.

Potrivit primarului, pentru realizarea centurii se va accesa un credit sau se va apela la o emisiune de titluri de stat, Floreşti, care are un grad de îndatorare zero, urmând să fie prima comună din România care accesează un asemenea instrument financiar.

La Floreşti, cea mai mare comună din ţară – cu o populaţie oficială de peste 20.000 de locuitori şi neoficial în jur de 33.000 de locuitori, unul din dezideratele locuitorilor este centura de sud, Floreşti – Cluj-Napoca (Mănăştur).

“În prezent, în Floreşti locuiesc peste 30.000 de persoane. Dimineaţa, între orele 06:00-08:30, potrivit măsurătorilor, în medie 14.000 de maşini parcurg DN1 – Avram Iancu, spre Cluj-Napoca, dintre care doar 2.000 intră în Floreşti. Restul sunt floreşteni ce merg spre Cluj-Napoca. Unica arteră de legătură a fost deja marcată la patru benzi, dar acest lucru nu este de ajuns pentru a decongestiona traficul! S-a constatat o scădere a traficului după introducerea mijloacelor de transport în comun ale Companiei de Transport Public Cluj-Napoca în microcartiere şi suplimentarea programului de circulaţie, dar drumul de ocolire este o necesitate”, a spus Şulea.

Advertisements
error: Content is protected !!