(Last Updated On: February 7, 2014)

Proiectul pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului din Oradea a fost aprobat de Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial Transporturi (AMPOST), valoarea lucrărilor fiind de 96 de milioane de lei, din care 85 la sută provin din fonduri europene nerambursabile.

Directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc, a declarat, marţi, că Autoritatea de Management a Programului Operaţional Sectorial Transporturi (AMPOST) a aprobat proiectul pentru extinderea şi modernizarea infrastructurii aeroportuare în 31 ianuarie, obţinând un punctaj de 93,5 din 100 de puncte posibile.

aeroport-oradea

În cadrul proiectului se vor realiza o nouă pistă de decolare-aterizare în lungime de 2.100 metri şi lăţime de 45 metri (cea actuală având o lungime de 1.800 metri şi o lăţime de 35 metri), două căi de rulare-degajare, o platformă de îmbarcare-debarcare, care să poată asigura staţionarea a şase aeronave, inclusiv de tip C (mari), sisteme de balizaj luminos, cu lumini nu doar la marginile pistei, ci şi pe axul longitudinal, sisteme de alimentare cu energie electrică de bază şi de rezervă, sisteme de telecomandă pentru sistemele de balizaj, sisteme de iluminat pentru platforma de îmbarcare-debarcare şi chiar şi o uzină electrică nouă, care să asigure consumul de bază şi de rezervă pentru sistemele de balizaj.

Valoarea totală eligibilă a cererii de finanţare aprobată este de 96,001 milioane lei, din care fondurile europene nerambursabile reprezintă 85% (adică 81,601 milioane lei), bugetul de stat 13% (12,480 milioane lei), iar contribuţia proprie a aeroportului va fi de 2% (1,920 milioane lei). Acestor sume li se vor adăuga alte 8,912 milioane lei pentru cheltuielile neeligibile.

“Următorul pas este semnarea contractului de finanţare, care va avea loc cel mai probabil la sfârşitul acestei săptămâni, în prezenţa ministrului Transporturilor”, a mai spus directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Pasc.

Licitaţia pentru efectuarea lucrărilor a fost lansată în 21 ianuarie, când procedura a fost anunţată pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice şi pe Jurnalul European de licitaţii, iar ofertele din partea firmelor interesate se pot depune până în 4 martie.

Până în prezent, s-au arătat interesate de aceste lucrări 14 firme din România şi din alte state UE, toate fiind acreditate de Autoritatea Aeronautică Română, a cărei autorizare este obligatorie în cazul lucrărilor de acest tip.

Primul proiect pentru extinderea şi modernizarea Aeroportului din Oradea a fost întocmit în 2011 şi aprobat “de principiu”, fără a i se asigura finanţarea, fiind punctat cu 92 de puncte. Anul trecut, după schimbarea Ghidului Solicitantului, proiectul a fost refăcut, depus din nou la AMPOST şi la Comisia Europeană, primind 93,50 puncte din 100 posibile.

sursa: mediafax.ro