(Last Updated On: February 4, 2015)

Cercetătorii din parcul industrial Tetarom III contribuie la inovaţiile din domeniile procesării video şi sistemelor de asistenţă pentru şoferi, a anunţăt compania.

Bosch a început activităţile de cercetare şi dezvoltare legate de sistemele de asistenţă pentru conducătorii auto – Driver Assistance Systems (DAS). Anul viitor inginerii români se vor axa pe dezvoltarea unor algoritmi de procesare a imaginilor şi de viziune artificială, folosind tehnologii bazate pe imagini stereo, în colaborare cu echipele de cercetători Bosch din Germania care au dezvoltat camera stereo.

Concernul german va continua procesul de angajare pentru divizia de cercetare şi în 2014 şi caută în special ingineri şi absolvenţi români talentaţi, care au cunoştinţe avansate de algoritmică şi de procesare a imaginilor. „Tehnologia stereo deschide perspective noi pentru sistemele de siguranţă pe bază de video”, explică Gerhard Steiger, preşedinte în cadrul Bosch. Datorită vizualizării stereo, se poate măsura distanţa până la obiecte exclusiv pe baza semnalului video. Folosind aceste măsurători, Bosch va dezvolta funcţionalităţi care fie preiau controlul maşinii pentru scurt timp, cum ar fi frânarea sau ocolirea automată a obstacolelor ce apar brusc, fie o ghidează printr-un pasaj îngust de drum aflat în construcţie.

bosch

Noua cameră stereo Bosch, la care lucrează şi cercetătorii din Cluj, furnizează informaţii care cresc siguranţa în trafic prin eliminarea sau minimizarea efectelor coliziunilor dintre vehicule, cu pietoni sau cu biciclişti, la viteze de până la 80 km/h. Astfel, camera stereo devine o bază pentru creşterea siguranţei în traficul urban. Cu o cameră mono se pot detecta obiectele, dar nu se poate estima cu precizie distanţa până la ele. Cu o cameră stereo se poate implementa funcţionalitatea de frânare automată de urgenţă, deoarece se poate detecta distanţa până la un obstacol şi se poate estima traiectoria lui. Dacă un accident nu poate fi evitat, viteza de impact şi gradul de severitate a accidentului sunt diminuate. Celelalte sisteme electronice sunt notificate, iar airbagul şi dispozitivele de pretensionare din centurile de siguranţă se declanşează într-un mod optim.

Camera video stereo poate oferi şi funcţionalităţile pe care le oferă o una mono: detectează indicatoare de circulaţie, ajută conducătorul la încadrarea pe banda de circulaţie şi ajustează faza lungă în funcţie de vehiculele aflate în faţă şi de traficul din sens opus. Inginerii Bosch au integrat unitatea de control şi de procesare a imaginilor direct în carcasa camerei. Producătorii auto pot astfel integra camera stereo foarte uşor în autovehicule. Cei doi senzori de imagine au o rezoluţie de câte 1,2 megapixeli fiecare. Camera vizualizează un unghi de 25 de grade pe verticală şi de 45 de grade pe orizontală şi oferă o adâncime de măsurare de până la 50 m. Pentru a obţine calificarea cea mai bună, cea de 5*, până în 2014, noile modele de autovehicule vor trebui echipate cu sisteme de asistenţă a conducătorilor auto. Un accent este pus pe sistemele de frânare automată de urgenţă.

Tehnologie Auto este cel mai mare sector de activitate al Bosch. În anul fiscal 2012, vânzările acestuia au fost de 31,1 miliarde de euro. La nivel mondial, 177.000 de angajaţi din sectorul tehnologiei auto activează la Bosch în şapte domenii: tehnologii de injecţie pentru motoarele cu ardere internă, componente periferice ale trenului de rulare, concepte de propulsie alternativă, sisteme de siguranţă, funcţii de asistenţă şi confort, sisteme de informare şi comunicare la bord, servicii şi tehnologii pentru aftermarket. În anul fiscal 2012, 306.000 de angajaţi au generat vânzări de 52,5 miliarde de euro pentru grup. Compania a deschis fabrica din Cluj după plecarea producătorului de telefoane Nokia. Unitatea a devenit funcţională luna trecută. Bosch prevedea investiţii de 77 de milioane de euro la Jucu în 2013. Aici, compania va construi pe 38.000 mp.

sursa: ziuadecj.realitatea.net