Cluj: ATAC la Uber! Băncile profită de UBER ca să-ți „fure” bani din cont

Updated on august 6, 2016 Uber România se află în centrul unui scandal financiar. Compania este acuzată că ia din contul clienților mai mulți bani decât face cursa. Uber se apără și spune că băncile sunt de vină.

Toți utilizatorii din România (București și Cluj-Napoca) ai serviciului de transport UBER se confruntă cu o situație incredibilă: la fiecare cursă cu UBER, banca extrage din cont o sumă mai mare decât cea scrisă pe factura eliberată de prestatorul de servicii, potrivit ziarulring.ro.

Acest lucru poate fi observat confruntând facturile trimise de UBER cu extrasul de cont eliberat de bancă. Ce se întâmplă de fapt este nu doar revoltător, ci, se pare, și ilegal!

UBER acționează în România prin firma Transpub Giulien SRL care după fiecare călătorie trimite utilizatorilor facturile în format electronic, pe e-mail. Transpub Giulien SRL beneficiază de regim special de scutire de TVA pentru întreprinderile mici, reprezentând UBER B.V. cu sediul în Amsterdam, Olanda.

Potrivit oficialilor UBER România, „banii care se extrag din contul clientului se retrag în lei dintr-un POS străin, întrucât tranzacțiile se gestionează la nivel global”. „Uber tranzacționează în România doar în RON și doar în limita costului cursei respective”, se arată în mesajul transmis de UBER România.

Și atunci de unde sumele în plus oprite clienților din cont de majoritatea băncilor? „Din păcate, există anumite bănci care răspund tranzacției trimise de noi în moneda locală (RON – n.r.) în EUR (euro – n.r.) și de acolo acea diferență observată de dvs.”, este punctul de vedere al UBER România prin care se absolvă de orice vină, aruncând „pisica” în curtea băncilor care activează în România.

Băncile care bagă mâna în conturile clienților, profitând de faptul că aceștia utilizează serviciile UBER România, se împart în două categorii.

Prima categorie, din care face parte și ING România, efectuează tranzacția valutară din conturile clienților și vinde euro la cursul valutar practicat de bancă, respectiv mai mare decât cursul oficial al BNR. Astfel, crește și mai mult diferența dintre suma facturată de UBER și suma extrasă de bancă din cont.

A doua categorii de bănci, printre care și Garantibank, efectuează tranzacția valutară din conturile clienților și vinde euro la cursul BNR din ziua decontării plății. Astfel, dacă euro nu variază la cursul BNR față de ziua efectuării cursei, aveți șansa ca în ziua decontării să plătiți cât scrie pe factura emisă de UBER.

Iată un exemplu de tranzacție UBER la Garantibank:

FACTURA EMISĂ DE UBER

rrrr

ȘI CUM APARE TRANZACȚIA PE EXTRASUL DE CONT

extras de cont uber

Problema este că utilizatorul UBER primește o factură pentru o sumă mai mică decât cea decontată de fapt din contul său în tranzacția respectivă. Suma în plus reprezintă de fapt costuri ale tranzacției valutare operată de bancă pe motiv că UBER decontează euro și nu lei. Însă banii luați în plus de bănci nu se duc la UBER, ci rămân la bănci, îngroșând veniturile acestora din tranzacțiile valutare.

„Șmecheria” este cunoscută în lumea bancherilor și potrivit unor surse, ilegală. De ce se practică atunci? Pentru că autoritățile competente, printre care și Banca Națională a României, permit astfel de „artificii” financiare care umflă profiturile băncilor și golesc conturile clienților fără ca măcar cei din urmă să realizeze că li se bagă mâna în buzunar.

UPDATE
Alexandra Corolea de la Uber ne-a transmis următorul mesaj:
„Buna ziua,
am vazut ca citati acest articol in materialul: ATAC la Uber! Băncile profită de UBER ca să-ți „fure” bani din cont

Mentionez ca articoul facea referire la cateva informatii incorecte care au fost scoase intre timp:

“UBER acționează în România prin firma Transpub Giulien SRL” – este fals. Transpub Giulien SRL este firma soferului partener care a facut cursa si care a emis factura respectiva pe care o prezentati in articol. Uber BV emite facturi in numele tuturor soferilor parteneri inscrisi pe platforma, in acord cu prevederile codului fiscal.

Foarte important, mentionam ca nu ne-a fost solicitata o pozitie oficiala despre acest subiect desi articolul cita “Potrivit oficialilor UBER România” – si acele desclaratii au fost eliminate din materialul initial.

Iata mai jos pozitia oficiala, pentru care am rugamintea sa citati reprezentantii Uber in Romania:

Pentru efectuarea tranzactiilor financiare, Uber colaboreaza cu un procesator global, ce efectueaza intotdeauna aceste cereri de plata in moneda locala, adica in Lei, in acest caz. Anumite bănci raspund cererii de plata in EUR, desi aceasta este transmisa in lei de catre procesatorul nostru. Uber retrage doar suma pe care o găsești pe sumarul cursei primit pe e-mail, aceeasi de pe documentul fiscal aferent cursei.

Multumesc si am rugamintea sa corectati materialul in consecinta

O seara buna ”

error: Content is protected !!